IPSISSIMUS
Administrator
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:39.263
Реакции:1.393
Баллы:113
СЛОВО И СКАЗАНИЕ О ЗВЕРЕХ И ПТАХАХ
Фисилогъ и о лв?. Три естества имат левъ. Егда бо раждает лвица мьртво и слепо раждает, седит же и блюдет до третьего дьни. По трех же днех приидет левъ и дунет в ноздри ему и оживет. Тако и о в?рных языц?хъ. Прежде бо крещениа мьртви суть, по крещении же просв?щаються от Святаго Духа.
Второе естество лвово. Егда спит, а очи его бдита. Тако и Господь наш рече ко июдеом, якоже: «Азъ сплю, а очи мои божественыа и сердце бдита»[1].
А третье естество лвово: егда отбегает лвица, хвостом своим покрывает стопы своя. Да не может ловець осочити сл?да его.
Тако и ты, челов?че. Егда твориши милостыню, да не чюет леваа рука, что творит десница твоя. Да не возбранит дьяволъ д?ло помысла твоего.
О утроп?. Утропъ имать два рога. Живет же близъ р?кы акиана на крайны земли. Да егда ся вожедает, пьет от нея и упиваеться и бореться со землею и чешет роги своими. И есть же тамо древо нарицаемо танисъ, подобно з?ло винн?й лоз? добрами в?тми и густо прутиемъ и чеша прутиемъ соплетаеться в них и обр?таеть его ловець и удол?еть ему.
Тако и челов?къ. В рогъ м?сто далъ ему есть Бог оба Зав?та, В?тхаго и Новаго. Рогы противныа сили, якоже рече пророкъ Давидъ: «О тоб? врагы наша избодем рогы».[2] Р?ка акианьска есть богатъство. Танис же — сласть житейскаа. Да въплетаяся челов?къ не бр?жет о в?р?, но обр?тъ и дьяволъ и удолеет ему.
О слон?. Слонъ живетъ на горах. Слоница обрящет былие, нарицаемое мандрагураи[3] и взимает от нея. Тако же и слонъ и гиниться с нею. И егда раждаеть, взаиит в реку до вымене и раждаеть в воде. Спить же при древ?. Да егда падется от него, вопиеть и приидет слонъ великъ и не может возвести его и пакы друзии 12. Да ни ти. Да тогда же возопиете оба на десяте. И приидет инъ малъ и подложитъ ротъ свой и возм?ть и.
Сиречь первый слонъ Евга, вторый Адамъ. Былие древо преслушаниа. А еже вкуси, яко преступи. А еже «увы мн?», яко съгр?ши. И что озеро? Рожеству рай. И что приклоннаа древеса? Оплота райскаа. И кто сикырою изпадаа? Дьяволъ. И кто сикира? Языкъ змиевъ. И еже паде, яко изгнан бысть. И кто великий слонъ? Моиси. И кто 12 слона не могше извести его[4] и кто изведе его? Христос. То бо возведе того Адама от ада[5].
О елени. Елень живеть 50 л?т. И по сем ходит по странах и во дрязгах горьских пухает змии, да идеже налезет ю, облинавшюю трижды, обухает ю и пом?таетъ ю. И шедъ пьеть воду. Аще ли не пьеть, то умирает. Аще испьеть, да живет другую 50 л?т. Да сего д?ля рече пророкъ, якоже желает елень на источьники водныя.[6]
Тако и ты, челов?че, три обновлениа имаши в соб?: крещение, покоание и неистл?ние. Да егда согр?шиши, т?ци ко церкви и ко источнику живу книжну и на сказание пророческое и пий воды живы, сиречь святое комкание.
О орл?. Орелъ живет л?т сто. И ростеть конець носа его. И ослепнете очи его. Да не видит и не может ловити. Да возлетит на высоту, свержет себе на камень и уломиться конецъ носа его и куплеться во злат? езер?. И сядет прямо солнцю. Да егда ся согр?ет, спадут чешюи с него и пакы птенець будет.
Тако и ты, челов?че, егда много согр?шиши, взыди на высоту, сиречь в в?ру и плачися предложение гр?ха и измыйся слезами своими. Согр?йся въ церкви и сверзи с себ? гр?хи.
О финикс?. Финиксъ красна птаха есть паче вс?х и павы красн?й. Пава бо ни златом, ни сребром образъ им?та, а финиксъ уакинфовъ[7] и камениа многоц?нна. В?нець носит на глав? и сапогы на ногу, якоже царь. Есть же близъ Инд?я, близъ Солнечна града.[8] Лежить же л?т 500 на кедрех ливаньских безъ брашна. Питаеть же ся от Святаго Духа. И по пяти сотъ л?т исполняеть крыл? свои от добрых вонь. И клепает ереи Солнечнаго града и идет птаха та ко иерееви и входит во церковь. И сядет на степени олтарном[9] иерей со птахою. И будет все попелъ. И заутра прииде ерей и обрящет птицю птенець младъ бывшь. И по двою дньма обрящеть ю совершену, якоже и преже была. И целует ю иерей и пакы отиде на свое м?сто.
Да како неразумнии жидов? не яша в?ры тридневному воскресению Господа нашего Иисус Христа. Яко сию птицу самъ оживляеть, да какъ самъ себ? не востави. Сего д?ля пророкъ Давидъ глаголеть: «Праведникъ яко финиксъ процв?теть, яко кедръ ливаньский умножится, насаждение в дому Господни».[10]
О иряби. Ирябь много яець пологает на гн?зде своем. Любива же и чадом своим. Да идет на чюжда гн?зда и крадет яйца ихъ. Да ся умножать чада ея.
Тако и ты, челов?че, елико богатьство сбираеши не имаши сыти, но еси на все несытъ.
О горлици. Горлица мужелюбица птах есть. Да аще бо погибнет единъ ею, отходит другаа в пустыню и сядет на усохле древ?, плачющись подруга своего. И к тому не спряжеться сь имъ николиже.
Тако и ты, челов?че, отлучился еси жены своея к тому не приле-пися к ней.
О неясыти. Неясытъ чадолюбива птах есть. Проклеваеть бо жена ребра птенцем своимъ. А онъ приходит от кормли своей. Проклюет ребра своя, да исходящи кровь оживляет птенца.
Тако и Господь наш, от жидовъ копием ребра его прободоша. Изыиде кровь и вода. И оживи вселеную, сиречь умершаа.
Сего д?ля и рече пророкъ яко уподобихся неясыти пустынн?й.[11]
О ластовици. Ластовица в пустыни гн?здо имат на распутии. Егда же ослепнет едино от птенець ея, идет в пустыню и принесет былие и положит на очию его. И прозрит.
Тако и ты.челов?че, егда съгр?шиши, иди к молитв? и приими покоание и единосущныя ради Троица избавишися гр?ха того.
О вдод?. Овдод творит гн?здо свое и воспитает птенца своя. И посемъ облинают сами и будут нази. Да исходит единъ от птенець их и приносит пищу родителемъ своим, дондеже опернатеють и возлетита оба.
Тако и ты, челов?че. Егда ся состарееши, не отчай себ?, но шед к церкви помолися и обрящеши милость.
О дятл?. Дятелъ пестра птица есть, живет же в горах и ходит на кедры и клюет носом своим. Да гд? налез?ть мякко древо, ту творит гн?здо свое.
Тако и дьяволъ бореться со челов?кы. Да в нем же налезет слабость и небрежение молитвы, внидет в онь и вогн?здяться. В нем же ли обрящет бодрость- бежит от него.
О лисици. Лисица егда будет голодна, идеть на м?сто солнечно и ляжет на присолньи и держит душю свою надм?ться. Вид?вше же ее птици, мняще мьртву, приидут да едят. Да егда ся приближат к ней воскочивши и имет от них и есть. И тако ся кормит[12].
О жене и о мужи. Есть жена на западе, а мужь на востоц?. Да совокупляетася оба. И изьес мужа своего жена главу и зачнет и родит двое. Да яко же родит, ту изьедят своя чада. И абие умрет. И отидет мужь на востокъ, а жена на западъ.
Тако и ты, челов?че, егда ти найдет житейскаа напасть, теци въ церковь и прослезися и возопи. И отступить от теб? неприазнъ.
О Горгони. Въргони[13] обличие имат жены красны и блудница. Владь же главы своеа суть змиа. А видение ея смерть. Играет же и см?еться во время свое. Живет же в горах западных. Да егда приидут днье ея, да ся гонит. Станеть и начнет звать. Наченши от лва и прочаа зв?ри, от челов?ка до скотины и птиць и змиа, глаголющи: «Идете ко мн?». Да елико их услышат глас ее, идуть к ней. И видевше ю, измирают.
Тако бо разум?ет всякъ языкъ всем зв?рем, которым же образомъ уловляеть ю волхвъ, разум?ет хитростию своею от зв?здъ день, в ня же ся гонит. И поидеть на м?сто ея, волхвуя отдалеча. Она же начнет звати, наченши от лва и прочая зв?ри.
Егда же доидет языка волхвова, отзовется ей, глаголя: «Ископай яму на м?сте и вложи в ню главу свою, да ее не вижу и умру. И прииду и лягу с тобою». И сотворит тако.
Тогда шедше волховъ посечеть ю за ся зря и не видить главы ея, да не умреть. И вложит ю во сосудину. Да егда узрит змиа или челов?къ или зв?рь, кажеть имъ главу Горгонину и абие оцепен?ють и Александръ[14] бо имяше ю и одоляше языком всем. И ты, челов?че, им?й смыслъ ко Господу и удобь одолееши противным силамъ.
О змии. Змиа егда поидет пити води, ядъ свой въ гн?зд? своем оставляет. Да не последи пьющиа уморит.
И ты, челов?че, егда идеши во церковъ святую, всяку злобу остави домаси.
И пакы, егда состареет змиа и не видит, шедши влезеть в камену расселину узку и поститься днии 40 и смирит себ? и излинет и пакы млада будет.
И ты, челов?че, постился еси 40 день, да совлачися от льсти дьяволя и облечися в новый, обновляющийся во Христа.
И пакы, егда узрит челов?ка змиа, б?жить от него. Аще ли не узрит его совлечена, пришедши бореться с ним. Аще ли есть оболоченъ в?рою, бежит от него.
Сего ради Господь рече: «Бывайте умни, яко змиа и ц?ли яко голуби».[15]
О голуби. Голубъ славно есть во птицах. Разум?й же о б?лей и о черн?й голубици, како ходят белыи и пестрыа и черныа и чермьныя и кормят птенци свои во сыне голубичи. Да не могут о соб? возлетати, дондеже обыйдет чермнаа голубица и подаст имъ пищу не возлетять.
Тако и Спасово пришествие р?ша пророци, Моиси и Аронъ, Самуилъ, Данилъ, Малахиа, Исайя, Иеремиа и прочии пророци о Иисус?. И не могоша ур?снити своего слова, дондеже прииде черьмнаа голубица, Иоан Креститель, то бо крести Иисуса, глаголя: «Се агнець Божий, воземляй гр?хы всего мира»[16]. И ты, челов?че, не вдаляй себ? от церкви- да не вуслышиши: «Не в?де васъ».
О ехидн?. Ехидна есть, от полу и выше имать образъ челов?чь. А полъ ея и ниже имат образ коркодилъ. Ходита же и мужь и жена оба накупь, Да егда ся разгорит жена и хощется гонити, идеть к мужеви, изьесть лоно его. И зачнет и абие умрет муж ея. Да егда приближать родит жена, изьедят чрева ея чада своя. И умрет и та. И потом изыидут отцюубийци и материубийци, якоже и жидов? отцуубийци и материубийци.
Убиша отца, сиречь Христа, убиша матерь, сиречь церковь. Сего ради Иоан поноси ими, глаголя: «Чада ехиднова, кто показа вам бежати от грядущаго гн?ва?»[17]
О стерце. Стеркъ чадолюбива птица есть. Да егда мужь принесет кормлю, блюдет жена его птенца. И изм?няета кождо их корьмлю. И блюдета гн?здо свое.
Тако и ты, челов?че, ни вечеръ, ни за утра ушибайся молитвы, ни церкви. Николи же ти удолеет дьяволъ.
О утроп?. Утропъ имать от пулу и до выше образ коневъ, а полъ его и до ниже образъ рыбий китовъ. Ходить же в мори и есть воевода вс?м рыбам. На стран? же крайн?й земли стоить рыба злата и не приходит от м?ста своего, да погр?шится ловцем, ходя ко утропу. Да то акы воевода сый рыбам, идет на крайную землю ко златой той рыб?. Оближеть ю и того пакы облизают вси мужи рыбии. И отходят на своа м?ста мужи прежде, а жены посл?ди. И пом?тают с?мя мужи, а жены идучи посл?ди, беруть й и будут чреваты. И за седми деньми раждають. Егда же ходят на крайны земли, ставят рыбари мрежа своя на пропутие рыбамъ. Понеже будут чреваты, потоле не влавляют их.
Утроп же сказаемо есть Моисий начал пророчества. Море же весь миръ, а рыбы челов?ци. Златаа рыба сказаеться вход правов?рию. Ходят бо прежде пророци и облизаються Святаго Духа. Лижуще бо челов?ци от учениа пророчества, последующе берут духовную благодать. Рыбари же суть б?си. Мрежа же есть пагуба и льстиваа вождеваа, иже не идоша во сл?д утропа, сиречь Моисеова закона, но отдалишась и впадоша во мрежа рыбарь т?х и погыбоша. А шедших во сл?д пророкъ ни с?ть, ни мрежа не постиже их.
О стерце и о прочих птахахъ. Стеркъ добра птица есть. Егда бо настанет весна, сберуться вси накупь со иными прочими птицами, со гусми и утками и всякъ птиць род, от Египта и Лувиа и Срацинъ[18]. И возлетять вси и приидут во Лукию на реку нарицаемую Ксанфонъ[19] и составят тамо брань со вранми и вронами, и галицами, и гиппосы, и елико плотоядець есть.
Достоить и т?мъ в?дущим вр?мя обр?стися тамо вс?мъ. Да неясыче воинъство и жеравино и прочих водных птиць и житоядець на единой стран? р?кы той исполчится по б?регу. А враново и прочих всех плотоядець птиць на друз?м бер?з? р?кы.
Строять же ся, бо шесть месяць соберуться на брань. В?дят бо и дьни, в ня же ся хотят бити. Да есть слышати до небеси голву и кровь т?кущу во брани бьюшимся птицам и отпадению п?рию бес числа.
Т?м же и лукиане вси перины им?ют на пост?лях своих от них. По расходу же брани той видят враны уязвлены и прочих плотоядець птиць множество такоже и стерково. И неясытиць немало и прочих птиць. Многы же от нихъ во брани той падають мьртвы.
Брань же ихъ межи собою творять, знамение являет от обоих поб?да вс?м челов?ком. Аще бо стерково воинъство поб?дит, да будет гобина пшени-ца и прочих всъх семенъ. Аще ли враново поб?дит, да будет множество овець и говядъ и инехъ четвероногъ.
Стеркови же им?ють и другое естество изрядно. Егда бо ся состаре-ють родители их и не могут летаги, чада их оба полы дръжаще и под пазуха-ми преносят от м?ста на м?сто. Тако ся кормят. Аще ли не видети начнут, да влагають имъ кормлю во уста чада своя. Да глаголеться от них мъзда и воздание.
Фисилогъ и о лв?. Три естества имат левъ. Егда бо раждает лвица мьртво и слепо раждает, седит же и блюдет до третьего дьни. По трех же днех приидет левъ и дунет в ноздри ему и оживет. Тако и о в?рных языц?хъ. Прежде бо крещениа мьртви суть, по крещении же просв?щаються от Святаго Духа.
Второе естество лвово. Егда спит, а очи его бдита. Тако и Господь наш рече ко июдеом, якоже: «Азъ сплю, а очи мои божественыа и сердце бдита»[1].
А третье естество лвово: егда отбегает лвица, хвостом своим покрывает стопы своя. Да не может ловець осочити сл?да его.
Тако и ты, челов?че. Егда твориши милостыню, да не чюет леваа рука, что творит десница твоя. Да не возбранит дьяволъ д?ло помысла твоего.
О утроп?. Утропъ имать два рога. Живет же близъ р?кы акиана на крайны земли. Да егда ся вожедает, пьет от нея и упиваеться и бореться со землею и чешет роги своими. И есть же тамо древо нарицаемо танисъ, подобно з?ло винн?й лоз? добрами в?тми и густо прутиемъ и чеша прутиемъ соплетаеться в них и обр?таеть его ловець и удол?еть ему.
Тако и челов?къ. В рогъ м?сто далъ ему есть Бог оба Зав?та, В?тхаго и Новаго. Рогы противныа сили, якоже рече пророкъ Давидъ: «О тоб? врагы наша избодем рогы».[2] Р?ка акианьска есть богатъство. Танис же — сласть житейскаа. Да въплетаяся челов?къ не бр?жет о в?р?, но обр?тъ и дьяволъ и удолеет ему.
О слон?. Слонъ живетъ на горах. Слоница обрящет былие, нарицаемое мандрагураи[3] и взимает от нея. Тако же и слонъ и гиниться с нею. И егда раждаеть, взаиит в реку до вымене и раждаеть в воде. Спить же при древ?. Да егда падется от него, вопиеть и приидет слонъ великъ и не может возвести его и пакы друзии 12. Да ни ти. Да тогда же возопиете оба на десяте. И приидет инъ малъ и подложитъ ротъ свой и возм?ть и.
Сиречь первый слонъ Евга, вторый Адамъ. Былие древо преслушаниа. А еже вкуси, яко преступи. А еже «увы мн?», яко съгр?ши. И что озеро? Рожеству рай. И что приклоннаа древеса? Оплота райскаа. И кто сикырою изпадаа? Дьяволъ. И кто сикира? Языкъ змиевъ. И еже паде, яко изгнан бысть. И кто великий слонъ? Моиси. И кто 12 слона не могше извести его[4] и кто изведе его? Христос. То бо возведе того Адама от ада[5].
О елени. Елень живеть 50 л?т. И по сем ходит по странах и во дрязгах горьских пухает змии, да идеже налезет ю, облинавшюю трижды, обухает ю и пом?таетъ ю. И шедъ пьеть воду. Аще ли не пьеть, то умирает. Аще испьеть, да живет другую 50 л?т. Да сего д?ля рече пророкъ, якоже желает елень на источьники водныя.[6]
Тако и ты, челов?че, три обновлениа имаши в соб?: крещение, покоание и неистл?ние. Да егда согр?шиши, т?ци ко церкви и ко источнику живу книжну и на сказание пророческое и пий воды живы, сиречь святое комкание.
О орл?. Орелъ живет л?т сто. И ростеть конець носа его. И ослепнете очи его. Да не видит и не может ловити. Да возлетит на высоту, свержет себе на камень и уломиться конецъ носа его и куплеться во злат? езер?. И сядет прямо солнцю. Да егда ся согр?ет, спадут чешюи с него и пакы птенець будет.
Тако и ты, челов?че, егда много согр?шиши, взыди на высоту, сиречь в в?ру и плачися предложение гр?ха и измыйся слезами своими. Согр?йся въ церкви и сверзи с себ? гр?хи.
О финикс?. Финиксъ красна птаха есть паче вс?х и павы красн?й. Пава бо ни златом, ни сребром образъ им?та, а финиксъ уакинфовъ[7] и камениа многоц?нна. В?нець носит на глав? и сапогы на ногу, якоже царь. Есть же близъ Инд?я, близъ Солнечна града.[8] Лежить же л?т 500 на кедрех ливаньских безъ брашна. Питаеть же ся от Святаго Духа. И по пяти сотъ л?т исполняеть крыл? свои от добрых вонь. И клепает ереи Солнечнаго града и идет птаха та ко иерееви и входит во церковь. И сядет на степени олтарном[9] иерей со птахою. И будет все попелъ. И заутра прииде ерей и обрящет птицю птенець младъ бывшь. И по двою дньма обрящеть ю совершену, якоже и преже была. И целует ю иерей и пакы отиде на свое м?сто.
Да како неразумнии жидов? не яша в?ры тридневному воскресению Господа нашего Иисус Христа. Яко сию птицу самъ оживляеть, да какъ самъ себ? не востави. Сего д?ля пророкъ Давидъ глаголеть: «Праведникъ яко финиксъ процв?теть, яко кедръ ливаньский умножится, насаждение в дому Господни».[10]
О иряби. Ирябь много яець пологает на гн?зде своем. Любива же и чадом своим. Да идет на чюжда гн?зда и крадет яйца ихъ. Да ся умножать чада ея.
Тако и ты, челов?че, елико богатьство сбираеши не имаши сыти, но еси на все несытъ.
О горлици. Горлица мужелюбица птах есть. Да аще бо погибнет единъ ею, отходит другаа в пустыню и сядет на усохле древ?, плачющись подруга своего. И к тому не спряжеться сь имъ николиже.
Тако и ты, челов?че, отлучился еси жены своея к тому не приле-пися к ней.
О неясыти. Неясытъ чадолюбива птах есть. Проклеваеть бо жена ребра птенцем своимъ. А онъ приходит от кормли своей. Проклюет ребра своя, да исходящи кровь оживляет птенца.
Тако и Господь наш, от жидовъ копием ребра его прободоша. Изыиде кровь и вода. И оживи вселеную, сиречь умершаа.
Сего д?ля и рече пророкъ яко уподобихся неясыти пустынн?й.[11]
О ластовици. Ластовица в пустыни гн?здо имат на распутии. Егда же ослепнет едино от птенець ея, идет в пустыню и принесет былие и положит на очию его. И прозрит.
Тако и ты.челов?че, егда съгр?шиши, иди к молитв? и приими покоание и единосущныя ради Троица избавишися гр?ха того.
О вдод?. Овдод творит гн?здо свое и воспитает птенца своя. И посемъ облинают сами и будут нази. Да исходит единъ от птенець их и приносит пищу родителемъ своим, дондеже опернатеють и возлетита оба.
Тако и ты, челов?че. Егда ся состарееши, не отчай себ?, но шед к церкви помолися и обрящеши милость.
О дятл?. Дятелъ пестра птица есть, живет же в горах и ходит на кедры и клюет носом своим. Да гд? налез?ть мякко древо, ту творит гн?здо свое.
Тако и дьяволъ бореться со челов?кы. Да в нем же налезет слабость и небрежение молитвы, внидет в онь и вогн?здяться. В нем же ли обрящет бодрость- бежит от него.
О лисици. Лисица егда будет голодна, идеть на м?сто солнечно и ляжет на присолньи и держит душю свою надм?ться. Вид?вше же ее птици, мняще мьртву, приидут да едят. Да егда ся приближат к ней воскочивши и имет от них и есть. И тако ся кормит[12].
О жене и о мужи. Есть жена на западе, а мужь на востоц?. Да совокупляетася оба. И изьес мужа своего жена главу и зачнет и родит двое. Да яко же родит, ту изьедят своя чада. И абие умрет. И отидет мужь на востокъ, а жена на западъ.
Тако и ты, челов?че, егда ти найдет житейскаа напасть, теци въ церковь и прослезися и возопи. И отступить от теб? неприазнъ.
О Горгони. Въргони[13] обличие имат жены красны и блудница. Владь же главы своеа суть змиа. А видение ея смерть. Играет же и см?еться во время свое. Живет же в горах западных. Да егда приидут днье ея, да ся гонит. Станеть и начнет звать. Наченши от лва и прочаа зв?ри, от челов?ка до скотины и птиць и змиа, глаголющи: «Идете ко мн?». Да елико их услышат глас ее, идуть к ней. И видевше ю, измирают.
Тако бо разум?ет всякъ языкъ всем зв?рем, которым же образомъ уловляеть ю волхвъ, разум?ет хитростию своею от зв?здъ день, в ня же ся гонит. И поидеть на м?сто ея, волхвуя отдалеча. Она же начнет звати, наченши от лва и прочая зв?ри.
Егда же доидет языка волхвова, отзовется ей, глаголя: «Ископай яму на м?сте и вложи в ню главу свою, да ее не вижу и умру. И прииду и лягу с тобою». И сотворит тако.
Тогда шедше волховъ посечеть ю за ся зря и не видить главы ея, да не умреть. И вложит ю во сосудину. Да егда узрит змиа или челов?къ или зв?рь, кажеть имъ главу Горгонину и абие оцепен?ють и Александръ[14] бо имяше ю и одоляше языком всем. И ты, челов?че, им?й смыслъ ко Господу и удобь одолееши противным силамъ.
О змии. Змиа егда поидет пити води, ядъ свой въ гн?зд? своем оставляет. Да не последи пьющиа уморит.
И ты, челов?че, егда идеши во церковъ святую, всяку злобу остави домаси.
И пакы, егда состареет змиа и не видит, шедши влезеть в камену расселину узку и поститься днии 40 и смирит себ? и излинет и пакы млада будет.
И ты, челов?че, постился еси 40 день, да совлачися от льсти дьяволя и облечися в новый, обновляющийся во Христа.
И пакы, егда узрит челов?ка змиа, б?жить от него. Аще ли не узрит его совлечена, пришедши бореться с ним. Аще ли есть оболоченъ в?рою, бежит от него.
Сего ради Господь рече: «Бывайте умни, яко змиа и ц?ли яко голуби».[15]
О голуби. Голубъ славно есть во птицах. Разум?й же о б?лей и о черн?й голубици, како ходят белыи и пестрыа и черныа и чермьныя и кормят птенци свои во сыне голубичи. Да не могут о соб? возлетати, дондеже обыйдет чермнаа голубица и подаст имъ пищу не возлетять.
Тако и Спасово пришествие р?ша пророци, Моиси и Аронъ, Самуилъ, Данилъ, Малахиа, Исайя, Иеремиа и прочии пророци о Иисус?. И не могоша ур?снити своего слова, дондеже прииде черьмнаа голубица, Иоан Креститель, то бо крести Иисуса, глаголя: «Се агнець Божий, воземляй гр?хы всего мира»[16]. И ты, челов?че, не вдаляй себ? от церкви- да не вуслышиши: «Не в?де васъ».
О ехидн?. Ехидна есть, от полу и выше имать образъ челов?чь. А полъ ея и ниже имат образ коркодилъ. Ходита же и мужь и жена оба накупь, Да егда ся разгорит жена и хощется гонити, идеть к мужеви, изьесть лоно его. И зачнет и абие умрет муж ея. Да егда приближать родит жена, изьедят чрева ея чада своя. И умрет и та. И потом изыидут отцюубийци и материубийци, якоже и жидов? отцуубийци и материубийци.
Убиша отца, сиречь Христа, убиша матерь, сиречь церковь. Сего ради Иоан поноси ими, глаголя: «Чада ехиднова, кто показа вам бежати от грядущаго гн?ва?»[17]
О стерце. Стеркъ чадолюбива птица есть. Да егда мужь принесет кормлю, блюдет жена его птенца. И изм?няета кождо их корьмлю. И блюдета гн?здо свое.
Тако и ты, челов?че, ни вечеръ, ни за утра ушибайся молитвы, ни церкви. Николи же ти удолеет дьяволъ.
О утроп?. Утропъ имать от пулу и до выше образ коневъ, а полъ его и до ниже образъ рыбий китовъ. Ходить же в мори и есть воевода вс?м рыбам. На стран? же крайн?й земли стоить рыба злата и не приходит от м?ста своего, да погр?шится ловцем, ходя ко утропу. Да то акы воевода сый рыбам, идет на крайную землю ко златой той рыб?. Оближеть ю и того пакы облизают вси мужи рыбии. И отходят на своа м?ста мужи прежде, а жены посл?ди. И пом?тают с?мя мужи, а жены идучи посл?ди, беруть й и будут чреваты. И за седми деньми раждають. Егда же ходят на крайны земли, ставят рыбари мрежа своя на пропутие рыбамъ. Понеже будут чреваты, потоле не влавляют их.
Утроп же сказаемо есть Моисий начал пророчества. Море же весь миръ, а рыбы челов?ци. Златаа рыба сказаеться вход правов?рию. Ходят бо прежде пророци и облизаються Святаго Духа. Лижуще бо челов?ци от учениа пророчества, последующе берут духовную благодать. Рыбари же суть б?си. Мрежа же есть пагуба и льстиваа вождеваа, иже не идоша во сл?д утропа, сиречь Моисеова закона, но отдалишась и впадоша во мрежа рыбарь т?х и погыбоша. А шедших во сл?д пророкъ ни с?ть, ни мрежа не постиже их.
О стерце и о прочих птахахъ. Стеркъ добра птица есть. Егда бо настанет весна, сберуться вси накупь со иными прочими птицами, со гусми и утками и всякъ птиць род, от Египта и Лувиа и Срацинъ[18]. И возлетять вси и приидут во Лукию на реку нарицаемую Ксанфонъ[19] и составят тамо брань со вранми и вронами, и галицами, и гиппосы, и елико плотоядець есть.
Достоить и т?мъ в?дущим вр?мя обр?стися тамо вс?мъ. Да неясыче воинъство и жеравино и прочих водных птиць и житоядець на единой стран? р?кы той исполчится по б?регу. А враново и прочих всех плотоядець птиць на друз?м бер?з? р?кы.
Строять же ся, бо шесть месяць соберуться на брань. В?дят бо и дьни, в ня же ся хотят бити. Да есть слышати до небеси голву и кровь т?кущу во брани бьюшимся птицам и отпадению п?рию бес числа.
Т?м же и лукиане вси перины им?ют на пост?лях своих от них. По расходу же брани той видят враны уязвлены и прочих плотоядець птиць множество такоже и стерково. И неясытиць немало и прочих птиць. Многы же от нихъ во брани той падають мьртвы.
Брань же ихъ межи собою творять, знамение являет от обоих поб?да вс?м челов?ком. Аще бо стерково воинъство поб?дит, да будет гобина пшени-ца и прочих всъх семенъ. Аще ли враново поб?дит, да будет множество овець и говядъ и инехъ четвероногъ.
Стеркови же им?ють и другое естество изрядно. Егда бо ся состаре-ють родители их и не могут летаги, чада их оба полы дръжаще и под пазуха-ми преносят от м?ста на м?сто. Тако ся кормят. Аще ли не видети начнут, да влагають имъ кормлю во уста чада своя. Да глаголеться от них мъзда и воздание.