IPSISSIMUS
Administrator
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:39.258
Реакции:1.353
Баллы:113
СКАЗАНИЕ ЕЛЬУФЕРЬЕВО 12 ПЯТНИЦЬ
В западн?й стран? есть земля Лаура, в нейже град великъ, Шептаилъ зовемый,[1] и в нем живяше множество жидовья. Им? брань со крестьяны овогда в торгу, овогда во улицах, овогда же во вратах градных. И побишася при Кариан? цьсари.[2] Събраша же ся жидов? и р?ша ко христианомъ: «Докол? намъ се спиратися и д?темъ нашим? Изберите вы себ? мужа хитра философа, а мы у себе другаго философа въ словеса от Бога, а мы ею послушаемъ. Аще преприт вашь философъ, то мы вси крестимся. Аще же кто от нас не восхощет креститися, то от вас въ велице б?де будет. Или нашь философ вашего преприт, то вы в нашу в?ру идете». И се же глаголаху, над?ющеся на мудра философа своего. И любо бысть христианомъ слово ихъ.
Избраша себ? мужа богобоязнива, именемъ Ельуферья, жидов? же — философа своего, именемъ Тарасья. Нача спиратися, сходящися въ единъ храмъ, спирающися имъ по многы часы, никогдаже снидостася без народа. Жидовинъ же понялъ с собою сына своего. Тогда внидоста въ глубокою пов?сть.[3] О Владыко, всевидце, помози Ельферьеве, да преприти жидовина! Разгн?вавъ же ся жидовинъ, исполнився ярости и гн?ва, и рече къ християнину гн?вливым сердцем, ярым оком: «Знаю, уже пр?прих и мя еси, истинна есть в?ра ваше, а наша не истина. Такоже на гор? Синайст?й Моис?ю ст?нь явися,[4] а вамъ показася истинно о девиц? Марие егоже и пророци наши пропов?даша и апостоли перстомъ показаша, иже с ними (пребы) образъ рабий приим.[5]
То рекшю жидовину, и рече къ крестиянину: «Вижю тя мудра мужа. Не в?си ли о двунадесят пятниць, еже есть на пользу душамъ вашимъ?» И се рекши ему, изиде вонъ, не могы стояти от горести. Но остася сынъ его, емуже имя Малхъ. И рече ему крестьянинъ: «Ты веси ли о двунадесят пятниць и еже глагола отець твой?» Он же рече: «В?даю, ид?же б?ху яли д?д? наши христианина н?коего, от апостолъ ваших, у негоже выняша свитокъ, на немъже бяше написано о двунадесят пятниць. А самого же злою смертию умертвиша. А свитокъ, прочетше, огневи предаша. И есть клятва межи нами и до сего дни, да нев?домо о семь христианомъ. Азъ в?даю, яко добра в?ра ваша, и жадаеть ея душа моя». И начавъ испов?да ему от перваго и до посл?дняго вся.
Внидит жидовинъ къ христианину и рече ему: «Смущен ли еси о двунадесят пятниць?» Он же отверзъ ему уста своя, испов?да ему все. И рече ему жидовинъ: «Како ми ся дана сила,[6] яко н?сть се въ христианех в?домо- есть ти сказалъ сынъ мой». Извлек ножь и закла сына своего, и сам ся зар?зал.
Азъ же, братье, ув?див се от жидовина, не потаих в себ?, но написах вс?м христианом.
Первая пятница марта въ 6 день, в нюже Адам преступи запов?д Божию, изгнанъ бысть из рая. 2 пятница перед Благовещением,[7] в нюже Каинъ убилъ Авеля, брата своего, зависти ради, се бысть первый мертвець на земли. Третяя пятница Страстная, в нюже распятся Христос, Богъ нашь, в 9 час дни по об?тованию взыскати заблюжьших.[8] Четвертая пятница пред Вознесением Господнимъ,[9] в нюже потопленъ бысть Содомъ и Гоморъ и инии три града въ 1 дни. Пятая пятница пред Сшествием Святаго Духа,[10] в нюже агаряны многы страны плениша и изгна их в Кратков остров и ядяху велблуда мясо, козью кровь пияху, и ту ся расплодишася въ остров?.[11] Шестая пятница преже мясопуста, в нюже плененъ бысть Ерусалимъ от халд?и,[12] в то же вр?мя Ер?мея пророка въ 2 час, се же есть великое пленение- тогда стоялъ Ерусалим л?тъ 70 и 3. Тогда с?доша на р?ц? вавилонстий и плакавшеся, об?сившеся органы своя.[13] Тогда въспросиша их пленивши: «Воспойте намъ от п?сний сионских и от сыновъ израилевъ». Они же ркоша: «Ни буди нам п?ти от п?сний и пакы п?ти, дондеже сядемъ на земли своей». И сего ради латыняне поют «алилуйя»,[14] а не «слава Отцю и Сыну» нед?лею преже нашего мясопуста, и до Великыя суботы, и есть т?х дний 70 и 3.[15] Си же бывает пятница въ 2 июль, тоже временная. Семая пятница пред Петровым днемъ,[16] в нюже посла Господь десять казний на землю егупетскую рукою Моис?ю и Аронею, преврати р?ки их въ кровъ въ 5 час дни.[17] Осмая пятница пред Успениемъ святыя Богородица,[18] в нюже взяшася измаилтяни крилати по морю и пл?ниша множество люди и странь, и до великаго Рима влад?ша и до западной стран? л?т 70 и 3, изидоша на лице всея земли повел?ниемъ Божиим. Девятая пятница пред Ус?кновением главы Иоанна Крестителя,[19] в нюже уби Ирод Предтечю въ 10 час дни. Десятая пятница по Въздвижении честнаго креста,[20] в нюже разд?ли Моис?й море жезлом, проведе израиля, врагы его покрыв море въ 1 час дни, тоже временная. Первая на десят пятница пред Андр?евым днемъ апостола,[21] в нюже знамена кивот Ерем?я пророка,[22] из врат взятъ ангелом и поставленъ бысть межю дв?ма столпома горома въ 9 час дни, егоже покрыет облакъ огнен и до втораго пришествия. Вторая на десят пятница по Рожеств? Христов?, в нюже Ирод цьсарь изби младенци, тоже временная.
Сии же 12 пятници сице подобает блюсти постом и молитвою и п?нием, единою днемъ вкушати хл?ба и воды. Аще бо мощно, и милостыни творят, плотскых похотей воздержатися. Зачнется, роженое нездраво будет: любо сл?по, любо хромо, или которою вещью иною. В чистот? храните, и Господь васъ соблюдет въ цьсарствии своем. Аще бо мощно есть, братие, то не точию гр?хов прощени будем, но и цьсарство небесное получим о Христ? Исус?.
В западн?й стран? есть земля Лаура, в нейже град великъ, Шептаилъ зовемый,[1] и в нем живяше множество жидовья. Им? брань со крестьяны овогда в торгу, овогда во улицах, овогда же во вратах градных. И побишася при Кариан? цьсари.[2] Събраша же ся жидов? и р?ша ко христианомъ: «Докол? намъ се спиратися и д?темъ нашим? Изберите вы себ? мужа хитра философа, а мы у себе другаго философа въ словеса от Бога, а мы ею послушаемъ. Аще преприт вашь философъ, то мы вси крестимся. Аще же кто от нас не восхощет креститися, то от вас въ велице б?де будет. Или нашь философ вашего преприт, то вы в нашу в?ру идете». И се же глаголаху, над?ющеся на мудра философа своего. И любо бысть христианомъ слово ихъ.
Избраша себ? мужа богобоязнива, именемъ Ельуферья, жидов? же — философа своего, именемъ Тарасья. Нача спиратися, сходящися въ единъ храмъ, спирающися имъ по многы часы, никогдаже снидостася без народа. Жидовинъ же понялъ с собою сына своего. Тогда внидоста въ глубокою пов?сть.[3] О Владыко, всевидце, помози Ельферьеве, да преприти жидовина! Разгн?вавъ же ся жидовинъ, исполнився ярости и гн?ва, и рече къ християнину гн?вливым сердцем, ярым оком: «Знаю, уже пр?прих и мя еси, истинна есть в?ра ваше, а наша не истина. Такоже на гор? Синайст?й Моис?ю ст?нь явися,[4] а вамъ показася истинно о девиц? Марие егоже и пророци наши пропов?даша и апостоли перстомъ показаша, иже с ними (пребы) образъ рабий приим.[5]
То рекшю жидовину, и рече къ крестиянину: «Вижю тя мудра мужа. Не в?си ли о двунадесят пятниць, еже есть на пользу душамъ вашимъ?» И се рекши ему, изиде вонъ, не могы стояти от горести. Но остася сынъ его, емуже имя Малхъ. И рече ему крестьянинъ: «Ты веси ли о двунадесят пятниць и еже глагола отець твой?» Он же рече: «В?даю, ид?же б?ху яли д?д? наши христианина н?коего, от апостолъ ваших, у негоже выняша свитокъ, на немъже бяше написано о двунадесят пятниць. А самого же злою смертию умертвиша. А свитокъ, прочетше, огневи предаша. И есть клятва межи нами и до сего дни, да нев?домо о семь христианомъ. Азъ в?даю, яко добра в?ра ваша, и жадаеть ея душа моя». И начавъ испов?да ему от перваго и до посл?дняго вся.
Внидит жидовинъ къ христианину и рече ему: «Смущен ли еси о двунадесят пятниць?» Он же отверзъ ему уста своя, испов?да ему все. И рече ему жидовинъ: «Како ми ся дана сила,[6] яко н?сть се въ христианех в?домо- есть ти сказалъ сынъ мой». Извлек ножь и закла сына своего, и сам ся зар?зал.
Азъ же, братье, ув?див се от жидовина, не потаих в себ?, но написах вс?м христианом.
Первая пятница марта въ 6 день, в нюже Адам преступи запов?д Божию, изгнанъ бысть из рая. 2 пятница перед Благовещением,[7] в нюже Каинъ убилъ Авеля, брата своего, зависти ради, се бысть первый мертвець на земли. Третяя пятница Страстная, в нюже распятся Христос, Богъ нашь, в 9 час дни по об?тованию взыскати заблюжьших.[8] Четвертая пятница пред Вознесением Господнимъ,[9] в нюже потопленъ бысть Содомъ и Гоморъ и инии три града въ 1 дни. Пятая пятница пред Сшествием Святаго Духа,[10] в нюже агаряны многы страны плениша и изгна их в Кратков остров и ядяху велблуда мясо, козью кровь пияху, и ту ся расплодишася въ остров?.[11] Шестая пятница преже мясопуста, в нюже плененъ бысть Ерусалимъ от халд?и,[12] в то же вр?мя Ер?мея пророка въ 2 час, се же есть великое пленение- тогда стоялъ Ерусалим л?тъ 70 и 3. Тогда с?доша на р?ц? вавилонстий и плакавшеся, об?сившеся органы своя.[13] Тогда въспросиша их пленивши: «Воспойте намъ от п?сний сионских и от сыновъ израилевъ». Они же ркоша: «Ни буди нам п?ти от п?сний и пакы п?ти, дондеже сядемъ на земли своей». И сего ради латыняне поют «алилуйя»,[14] а не «слава Отцю и Сыну» нед?лею преже нашего мясопуста, и до Великыя суботы, и есть т?х дний 70 и 3.[15] Си же бывает пятница въ 2 июль, тоже временная. Семая пятница пред Петровым днемъ,[16] в нюже посла Господь десять казний на землю егупетскую рукою Моис?ю и Аронею, преврати р?ки их въ кровъ въ 5 час дни.[17] Осмая пятница пред Успениемъ святыя Богородица,[18] в нюже взяшася измаилтяни крилати по морю и пл?ниша множество люди и странь, и до великаго Рима влад?ша и до западной стран? л?т 70 и 3, изидоша на лице всея земли повел?ниемъ Божиим. Девятая пятница пред Ус?кновением главы Иоанна Крестителя,[19] в нюже уби Ирод Предтечю въ 10 час дни. Десятая пятница по Въздвижении честнаго креста,[20] в нюже разд?ли Моис?й море жезлом, проведе израиля, врагы его покрыв море въ 1 час дни, тоже временная. Первая на десят пятница пред Андр?евым днемъ апостола,[21] в нюже знамена кивот Ерем?я пророка,[22] из врат взятъ ангелом и поставленъ бысть межю дв?ма столпома горома въ 9 час дни, егоже покрыет облакъ огнен и до втораго пришествия. Вторая на десят пятница по Рожеств? Христов?, в нюже Ирод цьсарь изби младенци, тоже временная.
Сии же 12 пятници сице подобает блюсти постом и молитвою и п?нием, единою днемъ вкушати хл?ба и воды. Аще бо мощно, и милостыни творят, плотскых похотей воздержатися. Зачнется, роженое нездраво будет: любо сл?по, любо хромо, или которою вещью иною. В чистот? храните, и Господь васъ соблюдет въ цьсарствии своем. Аще бо мощно есть, братие, то не точию гр?хов прощени будем, но и цьсарство небесное получим о Христ? Исус?.