Divider

об антихристе слово...

IPSISSIMUS

Administrator
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:39.252
Реакции:1.296
Баллы:113
Глава 1
Н а ч а л о к н и г и с е й и и з ъ я в л е н и е ,
ч т о е с т ь р е ч ь с и я « а н т и х р и с т »
«Во свете ж и в ыи неприступнем, И же сыи С и я н ие славы Отчи,
Господь наш Исус Христос , Свет и с т и н н ы й, И же просвещае т вся-
каго человека грядущаго в м и р , якоже и Сам Той рече , глаголя: Аз
свет в м ир приидох, ходите, дондеже свет имате, да тма вас не имет:
и ходяй во тме не весть камо идет» (Ин., 12,46,35). И паки: «Аз есмь
свет миру, ходяи по мне, не имать ходити во тме, но имат ь свет жи­
вотный». К сему же Свету истинному живому Богу припадаем, моля-
щеся, кождо в себе, вопия зовущи: « П р и з ри и услыши мя, Господи
Боже мой, просвети очи мои, да не когда усну в смерть» (псалом 12).
И паки: «Открый очи мои, и разумею чудеса от закона твоего. Пути
оправданий твоих вразуми мя, и настави мя на путь заповедей твоих»
(псалом 118). И се есть путь и с т и н н ы й, сиречь заповеди Б о ж и я , по
нему же ходиша вси святии, и се есть путь царский, якоже писание
глаголет: «Путем царским ходите, не уклояющеся ни на /десно, ни на
шуе» (Числ., 20,17). «Многия бо неправды пути, правды же т о ч ию
един. Заблуждение бо различно и многолично, и безчинна некакова
вещь, истина же едина: не т о ч ию сие глаголет о догматех, но и жи­
тельстве» (Апостол Толковый, зач. 80, л. 239). И в таковых путех
безчисленных н е ц ыи в ведении заблуждают, не хотяще по узкому
пути ходити, но избравше себе различны иутие неправды, по них же
ходяще, самохотне погибают, якоже глаголет писание : «Яко кождо
искушается, от своея п о х о ти влекомь и прельщаемь» (Иак., 1, 14).
И паки суть нецыи заблуждают от неведения и неиспытания боже­
ственнаго писания.
«Велия бо с т р е м н и на и пропаст ь глубока писаний неведение ,
сие и ереси породило есть, сие и ж и т ие растленно введе» (Марга­
рит, слово 3 о Лазаре)- «Сие всяческим в и н о в но есть злым, еже не
ведети писаний» (на П о с л а н ие коласаем нравоучение 9). «Велико
зло, еже не ведети писания , от сего безчисленна я злая раждаются, от сего л ю т ый возрасте е р е т и ч е с к ий недуг, от сего небрегома и
неисправлена жития» (Алфа и Омега, гл. 82, Н и к он Ч е р н ыя Горы,
сл. 8). Паки же от растленнаго и неисправленнаго жития бывае т со­
вершенное неразумие и погибель, якоже пишет: «Се тма жестока в
недоумении их погибоша, заме не имеша мудрости. И с т о ч н ик же , и
мать, и корень мудрости добродетель, а все лукавство от безумия
начинается. Темже и глаголет: зачало премудрости страх Господень»
(Алфа и Омега, гл. 19 и 82). «Что ради не разумеваем почитаемых?
Аз убо мню, яко имамы сердце непокориво и гневливо и самомниво,
и того ради не разумеваем писаний. Якоже Соломон рече, в злохит-
рую душу не внидет премудрость» (Соборник. гл. 39. л 448). «Нич-
т о же бо тако н е с м ы с л е н но и буее, якоже грех» (Алфа и Омега ,
гл. 14, (ссылка на) нравоучение на Послание Коринфом). «Зриши ли,
како ничтоже есть несмысленнейше человека, живущаго во гресе»
(на Евангелие от Матфея нравоучение 11). Отсюду научаемся, яко в
лепоту глаголаше Христос: яко творяй злая не приходит к свету, и
яко нечистое житие возбраняет высоким догматом, не оставляя про-
зрительному явитис я помышления . Якоже убо несть мощно в пре­
лести сущу и право живущему пребыти в прелести когда. Сице несть
удобно в лукавстве воспитавшемуся (сиречь в беззаконии живуще­
му) воззрети скоро на сущую в нас догмат высоту, но достоит всех
очищатис я страстей хотящему л о в и ти истину, еже бо сих свобо-
дився и п р е л е с ти свободится , и получит истину» (Беседа 8 на
1- е Послание Коринфом). «И везде многое о ж и т и и тщание твори-
ти Господь повелевает: не возможно бо человеку праве живущу, и от
всех страстей свобождену, презрену быти когда, но аще и заблуди-
ти прилучится ему, вскоре его Бог ко истине приведет» (на Еванге­
лие от Матфея беседа 24). Плотский человек, сиречь , иже к настоя­
щим иригвоздивыйся , и в тех выну сый, и духовнаго действа кроме
быв везде отъити може т и заблудити идеже хощет. Слуга же Духа,
и от инаго водимый и обводимый, не может властен быти своего
х о т е н ия всюду, сущей оттуду власти привяза в е» (Беседа 3-я на
2- е послание Коринфом). Ельма убо мнози пути, ведущии в погибель,
и мнози учители неправде, о нихже апостол глаголет: «Возлюблен-
нии, не всякому духу веруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть.
Яко мнози л ж е п р о р о цы изыдоша в мир, прельщающе и прельщае-
ми» (1 Ин., 4, 1-2 Т и м . , 3 , 13). О сих и Сам Господь сказует, научая,
како познавати их и блюстися от них: «Внемлете же от лжих про­
рок, иже приходя т к вам во одеждах овчих, внутрь же суть волцы
х и щ н и ц ы. От плод их познает е их» (Мф., 7, 15). Сие же р е ч е н но Господем, сугубо в святоотеческих писаниях приемлется , сиречь о
еретиках, еще же и о тех, иже ж и т ие растленно имущих, лице же
добродетели являющих» (на Матфе я беседа 23).
Нужно же есть сих познати комуждо нас, да не некто паче чая­
ния сия постраждет. Вельми бо процветае т греховное нечестие и
священнаго писания небрежение , паче же и развращение по своим
кождо похотем. Темже убо и не удобно есть таковым уразумети ис­
тую силу божественнаго писания , и не заблудити. И о сем много бы
п о т р е б но есть глаголати, обаче да глаголет комуждо совести своея
обличение . П о н е же нам настоит днесь долженствующее беседо-
словие не яко о сих весьма взыскати, но общаго всех врага и против­
ника Христова, сиречь антихриста, божественным писанием пока-
зати, елико вразумит нас Господь по Своей Его прещедрой милости
и о т к р ы е т ум разумети писания духоносных отец, священное любо­
мудрие святых апостол, и пророк лежащее о сем предсказание, иже
прежде толиких времен прорекоша . Я к о имамы оскорблени б ы ти
во время пришествия самаго того антихриста , хотящего быти при
самой уже кончине м и р а сего. Сказаша же и действа пришествия
его: яко родитис я имать от скверныя девицы, от простаго рода, от
е в р ей суща, и яко во образ е человечестем будет, и яко царем и
богом прозоветс я и покажется, зане имать чудеса с о т в о р и ти велия
и страшна, и тем прельстити многая, аще возможно и избранныя. И
яко в то время послет Господь пророки Своя, Илию и Еноха, челове­
ком во о б р а щ е н ие и утвержение , ему же во обличение , он же , ем,
убиет их. И яко воцарится время уреченно, рекше три лета и шесть
месец. И яко поклонившихс я ему запечатлеет своею печатию, иму­
щею число 666. И яко в т о время н е и з р е ч е н ны скорби будут, яковы
же не бывали от сложения мира. И о всех сих святии о т ц ы, извест­
но предсказавше, предаша последним родовом: темже и сбытися
н е о т р о ч н о подобает во свое время на кончину времен.
Н е ц ыи же из н ы н е ш н их людей, паче же из покрещеванцев , о
всех сих инако возмудрствоваша, что и повсеместно утверждают,
аки бы всем сим уже сбывшимся. Мнят же б ы ти в духовном т о ч ию
смысле, а не паче и в чувственном действе. И сим убо тако быти
утверждают- свидетельства же о всех сих таковаго их мудрования
священным писанием доказывают. Обаче же, аще и писанием дока­
зывают, но не бывает и с т и н но таковое их доказательство сих ради
двух вин. Первая, яко они к таковому мнению приводят в свидетель­
ство писание таково, еже (втораго или третьяго разсуждения или
толкования, ибо в Святом писании иногда многосугубо бывает тол-кование) святыми отцы сказанное преноснс или иносказательне. А
разум сущий, протолкованный теми же отцы святыми, того оставля­
ют не причем, закрывающе его и попирающе иносказательным пре-
носным тем толкованием. Вторая же , яко они к свидетельству тому
писание взимают на мнозе от негде от инаго разума и не о сих речен-
ное , и тое писание п р е н о с я т к другому разуму, яко да поставят и
утвердят свое мудрование, и чре з сия не т о ч ию не истинствуют, но
и великое бывае т божественному писанию насилие. Сему же быва-
ти не безбедно есть, сего ради и запрещено деяние таковое , якоже
в Книг е К и р и л о в ой пишет, глаголя: «Ниже собирати р е ч е н ия от
писания, о ином и ином глаголанная, насиловати тех ко иному разуму,
да волю нашу поставим» (гл. 37, л. 401 об.). Еще же чре з сицевое
таковых о сем мудрование не т о ч ию бывает едино просто насилова­
ние , но и велие п р о т и в л е н ие же и развращение священному писа­
нию, пророческому и евангельскому п р о р е ч е н ию и святых апостол
преданию, и богоносных о т ец сказанию. Аще же едину йоту или
черту от священнаго писания развратити, то беду души немалу при­
носит: убо кольми паче не безбедно будет, толико о сих множество
писаний во и н ый разум превратити, сущий же разум, протолкован­
н ый уже святыми о т ц ы, — и того оставити аки лжива, стати же при
своем мнении, аки при истиннем. И сего ради таковое мудрование
показуется корнем и м а т е р и ею неправде и многому заблуждению-
темже и б о я з н е н но есть, да негли и в ересь вменится. Сего ради
нужно есть и зело потребно божественным писанием с великим
взысканием объявити, яко не духовное т о ч ию разумение, но и чув­
ственное п р и ш е с т в ие о а н т и х р и с т е мудрствовати подобает. Аще
же и недовольны есмы мысленною силою к таковому подъятию, си­
р е чь историографскому о сем показанию и опасному ведению, же
весьма и изъяснению, но за хотящих наследовати благоразумие, яве,
яко с тем и спасение , и в недежде на О т ца небеснаго, Ему же поспе-
шествующу и слово утверждающу, коснемся повести. Н о прежде
даже не внидем в сказание о самем том антихристе , убо подобает
перве е изъявити о р е чи антихриста .
В О П Р О С. Ч т о значит сие р е ч е н и е — антихрист ?
ОТВЕТ. З н а ч ит сие противника Христова: сие же р е ч е н ие есть
греческое , сложенное же от двою р е ч и ю: егда бо начинаетс я ре-
чется анти, и сие знаменует противника . Егда же речетс я христ:
хрис т же есть помазан. Называется же и мессиею, а и мессия ска-
зуется тоже помазан: хрисмаубо гречески, месса же еврейски. И тако
обоя сия р е ч е н ия анти и христ, совокупя во едино, бывает анти-христ, с и р е чь п р о т и в н ик Христу. Сие же яко тако суть, божествен­
ным писанием утвердитися может. С в я т ый апостол Павел пишет :
«Яко аще не п р и и д е т отступление прежде , и открыетс я человек
беззаконию, сын погибели, противник» (2 Сол., 2, 3—4). И святый
И п п о л ит глаголет: «Во всех изравнитис я хоще т Спасу нашему со-
п р о т и в н ик и сын погибельный» (Соборник, гл. 8). И в синоксаре в
неделю мясопустную глаголется о втором пришествии Христове :
«И яко преди Его пришествия прииде т с о п р о т и в н ик Христу». И
п р е п о д о б н ый И о а н н Дамаскин глаголет: «Не к нам приидет, но к
иудеом- не за Христа, но на Христа, сего ради и антихрис т глаголет­
ся» (книга 4, гл. 27). П о д о б но сим и в п р о ч их святых книгах обрета­
ется. И сицевое есть сказание о р е ч е н ии сем, антихрист. Обаче
вестно да будет, я к о сие не имя ему есть, н о п р и л и ч н о е ему по про­
тивлению наречение . Имя же его ниже по последованию покажем.
Зде же перве е сказати подобае т от святаго писания, еже ч т о есть
той антихрист , и кто сей хоще т быти. Глава 2
С к а з а н и е , ч т о е с т ь а н т и х р и с т , и к т о с е й б у д е т
Антихрис т убо есть истый и начальнейший супостат и враг
Христов, и гонитель великий, иже п р и й ти имать при кончине мира
сего. Н ы н е же н е ц ыи и н а к о о сем мудрствуют и м н о г о о б р а з но
а н т и х р и с т а разумеют. Убо а н т и х р и с т а мня т б ы ти н е ч е с т и е , или
неправославие , или ереси, или отступление, сиречь от веры право-
славныя. И н и и же мнят антихрист а быти самого диавола, или сата­
ну. И другие мнят антихрист а быти Иисуса, ради прибавления лите­
ры «и» осьмеричныя. А другие антихриста мнят быти папу римскаго
по отступлении. Н е ц ыи же антихрист а мнят быти российскаго им­
ператора. А и н и и, паче же и мнози, антихрист а мнят быти всех ере­
тиков. И н и и же еще нечто таково называют и мнят быти антихрис­
том. Обаче вся сия таковых м н е н ия кроме истины суть, и вси тако
мудрствующий весьма заблуждают в с т р о п о т н ых путех своих мне­
ний. А яко тако есть, познавается многими обстоятельствы святаго
писания и яснейшаго святых отец сказания, иже на мнозе о антихрис­
те сказуют, таковаго же мнения не имеют, но единомудренно явля­
ют, яко он во образ е человека, или, паче, яко человек будет, а не
сатана, ниже и но что. И о сем святый апостол Павел явственно
сказует, глаголя: «Яко аще не прииде т отступление прежде, и от-
крыетс я человек беззаконию», и проча я (2 Сол., зач. 275). На сию
строку святый И о а н н Златоустый в беседах сицево толкование тво­
рит: «Кто же есть сей, убо ли сатана? — Н и к а к о ж е , но человек не­
кий, всякое егово п р и е м л яй дей». На сем убо месте примечат ь на­
добно есть, яко что есть антихрист , апостол о нем глаголет, и чело­
века его быти предает. Такожде и Златоуст, стих сей толкуя, не
преведе разума апостолова на что-нибудь иное , сиречь сего челове­
ка не претолкова инако, и не рече , яко есть диавол или ереси, или
отступление , или и но что таково, но сказует т о же человеку ему
быти. И кто н ы не вторый Златоуст явится, иже бы могл после тол-кования его инаково толкование наводити, его же он не наведе? Еда
ли не разуме, Х р и с т о в а уста имея , п и с а но бо есть: «Златоустова
уста, Христов а уста» (Триодь в неделю Пасхи). П а ки той же на вы-
ш е р е ч е н н ый стих в Толковом Апостоле глаголет: «Яко не сатана
сей будет, но человек некий, и всякий обра з сатанин получивыи»
(зач. 275). Такожде и Ефрем святый в книге своей глаголет: «Родит
бо ся воистинну от ж е ны скверны сосуд ему (сиречь диаволу), не
сам родится сатана, но во обра з его прииде т прескверный я ко тать»
(слово 105). И в синоксаре в неделю мясопустную сице о нем глаго­
лет: «Обаче не сам диавол в плоть п р е т в о р и т с я , якоже из Дамаска
(Иоанн) глаголет, но человек из блуда родится , и все сатанино дей­
ство подымет». И И п п о л ит святый о нем сице сказует: «Во образ е
человечи явися Господь, и т ой (сиречь антихрист ) подобне во об­
разе человечи изыдет» (Соборник, гл. 8). И в Книге о Вере во гла­
ве 30-й пишет, глаголя: «А той антихрис т человек будет беззакония
сын». В К и р и л о в е книге в знамении 8-м сице писано: «Помощь диа­
вол себе взяв буих с о п р о т и в н и к о в ожидание , наипаче же от жидов
приведе т беззаконна человека, волхва, еретика , отметника , чаро­
дея» и прочая . П р е п о д о б н ый И о а н н Дамаскин в книге 4-й, в сло­
ве 27-м о антихрист е глаголет: «Не сам убо диавол будет человек,
по Господню вочеловечению, да не будет, но человек из блуда ро­
дится и подыме т все действо сатаны- проведый бо Бог безместное
удущаго его п р о и з в о л е н ия попустит вселитися в него диаволу». В
Апокалипсисе, в главе 19-й, святый Иоанн Богослов глаголет: «И ят
бысть зверь и с ним л ж и в ый пророк , жива ввержена быста в е з е р о
огненное». На сие святый Андрей сицево т в о р ит толкование : «Яко
антихрис т и л ж и в ый пророк, сия оба в телеси неистлеема, вверже­
на будут в геенну огненную, еже има будет смерть и убиение Хрис­
товым повелением».
Вси же святии отцы тако мудрствуют о антихристе , не в пре-
носном коем смысле, но в самом истинном человеческом образ е
быти ему сказуют- и что сего сказания я с н е й ше толиких и таковых
учителей? Паче бо света вещественна очеса умнии просвещают, и
паче трубы и грома ушеса душ наших оглашают. Где убо глаголющий
и мнящий, якобы антихрис т сатана есть, или ино что таково? Толи-
ко бо святых отец сие отрицают : вси же сказуют, яко человек будет.
Развращающий же Святое писание зде обретают удобно место раз­
вращению, убо глаголют: аще антихрис т человек есть, то человек
есть и папа римский, такожде и и м п е р а т о р российский, и се анти­
х р и с т есть. Однако, аще истиннолюбно о сем разсмотрети кто хощет, той
уведети може т многими посредствы, яко российский царь непри­
личествует б ы ти антихристом сих ради вин:
П о н е же сей российский царь не от иудейска есть рода: той же
а н т и х р и с т от иудей родится . П о н е же сей рода царскаго: т ой же
не от царей, ни от царска рода быти хощет (ниже , гл. 12). П о н е же
сей токмо царем есть и нарицается , а той царем и богом имать про-
зватися (ниже, гл. 12). П о н е же сей никого же принуждает, дабы ему
вместо Бога покланялися: той же сице не покланяющихся мучити и
убивати будет (ниже, гл. 15 и 17). П о н е же сей н и ч т о же дивно со­
твори мечтанием: той же имать т в о р и ти мечтанием таковая чудеса,
яковаже и Христос содея (ниже, гл. 12). А понеже сия тако суть,
убо явственно есть, яко папа римский, наипаче же царь российский
несть антихрист, такожде и п р о ч и й таковии человецы, чре з сия же
признаются , яко они не суть антихристи. Аще же е р е т и цы и мучи­
тели нарицаютс я антихристи, обаче нарицаютс я тако по некоему
уподоблению, а не по самосущественному истиннословию: исти­
ною бо не суть антихристи, но его предотечи, и о сем покажется во
главе третьей.
Н е ц ыи же паки называют отступление антихристом, приводя-
ще писание от бесед Иоанна Златоустаго, якобы он (в разум апосто­
ла) нарицае т отступление антихристом. Н о возьмем сполна оная
словеса Златоустова для удобства ко объявлению. А п о с т о л: «Да
никтоже вас прельстит ни по единому же образу, яко аще не при­
идет отступление прежде, и о т к р ы е т с я человек беззаконию, сын
погибельный», и прочая. 3 л а т о у с т: «О а н т и х р и с т е зде беседу­
ет, и велия открывае т тайны, что есть отступление: то самого анти­
христа нарицае т отступление, я ко многих имущаго погубити и от-
ставити» (2 Сол., зач. 275, беседа 3). Сие внимательно надлежит
смотрети, и смотревши, ведати, яко зде Златоуст не нарицае т от­
ступление антихристом, но нарицает антихриста отступлением: убо
толкуя апостолом Павлом р е ч е н н о е отступление, глаголя: «самого
того антихрист а нарицае т отступление». И что сего сказания яс-
нейши, егда рек — самого того антихриста ? Такоже и в Толковом
Апостоле в ы ш е р е ч е н н ый стих толкует, и наипаче светлейши явля­
ет, глаголя: «О а н т и х р и с т е зде беседует, и велия являе т т а й н ы, от­
ступлением бо антихрист а нарицает , яко многий хотяща отлучити
от Христа, и погубити, аще возможно будет, и избранных- и челове­
ка беззакония онаго же нарицает, ибо безчисленная злая сотворит и
прочих принудит, да сотворят- сыном же погибели того ради, яко и сам погибне т и многих погубит» (Апостол толковый, зач. 275). Ура-
зумети и зде всякому имущему ум удобно есть, яко не нарече отступ­
ление антихристом, по нарицает отступлением того паки антихрис­
та. И б о аще бы хотел н а р е щи отступление антихристом, то р е ч ь
сию рек бы сице: отступление антихристом нарицает. Обаче тако
не р е ч е н о , но виждь, я ко не у р е ч и а н т и х р и с т а , но у р е чи отступ­
л е н и я две буквы п р и л о ж и ш а с я , рекше , мъ, и бывае т р е чь сия не
п р о с т о отступление , но отступлением. Темже и яве есть, яко не
отступление нарицае т антихристом, но самого того антихрист а на­
зывает отступлением.
Еще же и следующая словеса (сиречь рядом сих в беседах и во
Апостоле толковом) не попущают разумети отступление за анти­
христ а сих ради п р и ч и н, п о н е же глаголет: «Яко той антихрис т че­
ловек будет, и яко безчисленная злая сотворит, и прочих принудит,
да сотворят : и яко той дела велия соделает и знамения покаже т
чудна. Отступление же , или ереси, или нечестие все едино може т
разуметися, обаче оно не человек есть, ниже имать человеческаго
образа. Еще же и оно никого и принудити к себе не может, зане
вещь не самодвижна есть и не существена, но от других делаема
бывает: темже не оно само к себе принуждает, но от л ю б я щ их его
принуждения к нему бывает. Еще же оно и никаких з н а м е н ий или
чудес т в о р и т и не может, занеже не суть ж и в о т н о , н и же самодвиж-
но есть, якоже речеся. Сего ради о т к р о в е н и е объясняется , яко
отступление не есть антихрист , и не нарицае т его Златоуст анти­
христом, но того антихрист а называет отступлением.
Темже, опаснаго ради о сем ведения, положим зде некий при­
мер: яко убо Христос нарицаетс я Пастырь , и Дверь , и Путь, глаго­
ля: «Аз есмь Пастырь добрый» (Ин., 10,11). И паки: «Аз есмь Дверь,
Мною аще кто внидет, спасется». И паки: Аз есмь Путь и И с т и на и
Живот» (Ин., 14,6). К сим же и прочими многими таковыми нарица­
ется Христос . П а с т ы р ие же и двери и путие, и проча я таковая не
нарицаютс я «Христос». Сице подобнообразне и антихрис т зде на­
рицается отступлением, а не отступление антихристом. И паки,
якоже еретики многими именованиями в писании нарицаются: ово-
гда бо врагами и противниками называются, овогда же звездами пре­
лестными, а иногда «облаками безводными и древесами безплодны-
ми» (Иуд., зач. 78). И паки вратами адовыми (зане ими, аки вратами
во ад нисходят последующии им). Многими же и другими именами,
подобными сим, е р е т и цы нарицаются . Тако и а н т и х р и с т многими
именованьми называется. Зде же апостол нарече его отступлением и сыном погибели, я ко многих хотяща погубити, и яко сам т ой по­
гибнет. Темже Златоуст, сие толкуя, яве глаголет: «Того самого ан­
тихрист а нарицае т отступление» (Беседы)- или сице: «Отступле­
нием бо антихрист а нарицает» (Апостол толковый). Темже что сего
явнаго толкования яснейши?
З н а ти же п о т р е б но есть, я ко антихрис т многими именования­
ми в священном писании называется (ниже, гл. 5): овогда же и сата­
ною или диаволом нарицается . Обаче выше святоотеческим писа­
нием явственно сие сказася, я ко не сатана сей будет. Темже яв е
есть, я ко ино есть диавол, и но же антихрист : тако и зде наречес я
т ой антихрис т отступлением, обаче ино есть отступление, и но же
антихрист. Сего ради не подобает мнети за едино, слияв и совоку­
пив о сих разумение: понеже едино предваряет, другое же потом
последует — антихрис т последует. И аще едино прежде идет, дру­
гое же по нем, убо я в с т в е н но показует разньство, яко и н о ест ь
отступление, и и но самый той антихрист. А яко тако суть, доказыва­
ется Святым писанием. Во Апостоле, в предисловии к солуняном
втораго послания, глаголет: «Не прежде бо быти ему (сиречь вто­
рому пришествию Христову) аще не отступление прежде приидет,
и потом антихрист, сын погибельный». И в Книг е Кирилове , в зна­
мении седмом, глаголет: «Первое бо готовит диавол отступление и
разрушение в человецех, даже того ради с радостию его (сиречь
антихриста ) приимут, егда приидет». Н и ж е : «И се есть уже отступ­
ление , и ожидаем врага, иже помалу пошле т пред собою предотечь
своих, даже и сам на готовое пришед останок уло». В той же книге
на лист е 15 сице: «Перве е бо п р и и д е т отступление, потом чело­
век беззаконию сын погибели, противник антихрист».
Выше показахом от божественнаго писания, яко антихрис т не
сатана есть. Идеже паки явственно показуется, яко и отступление
не есть антихрист : отступление бо сказуется просто отступление
от веры православныя. П о д о б но же сему и ересь, и нечестие : вся
бо сия едина суть: идеже бо ересь, тамо и нечестие , а идеже нечес­
т и е , тамо и отступление: и идеже паки отступление благочестия,
тамо и ересь и нечестие . Аще сия именами хотя и разликуют, но
едино есть просто р е ши нечестие : темже и зело яве есть, яко не
суть сия антихрист. Еще же и сие присмотрися , яко святии отцы о
самом том антихрист е сице сказуют: ов глаголет, яко человек б ы ти
имать (Апостол, Златоуст и п р о ч и й ), ов же сказует, яко человек из
блуда родитс я (Иоанн Дамаскин)- ин же повествует, я ко в телеси
имать быти (святый Андрей во Апокалипсисе)- ин же свидетель-ствует, я ко по п р и в и д е н ию вся содеет, и р о ж д е н и е , и плоть, и про­
чая вся (синоксарь в неделю мясопустную). П о д о б но же и другий
пишет, я ко родится по п р и в и д е н и ю, и мечтательную плоть своему
существу восприиме т сосуд (Ипполит, в Соборнике). Обаче от всех
сих явственно показуется единогласное любомудрии, яко той анти­
хрис т н е о т р о ч н о имети будет обра з человеческий, якоже и Хрис­
тос, и существом будет человек, но токмо сатану в себе будет носити
от самаго младенства своего, якоже показуют святии отцы в своих
писаниях. О сем паки И п п о л и т святый яв е сказует, глаголя: «Во об­
разе человечи явися Господь, и той подобне во образе человечи
изыдет». Где глаголющии о нечестии и мнящии, акибы тое самый
антихрис т есть? Н е ч е с т ие бо, отступление и ереси не и м е ют кое­
го существа или человеческаго образа, но бывают сия за оскудение
и л и ш е н ие благочестия, по глаголющему: «Идеже света л и ш е н и е ,
тамо тме пришествие» (Катихизис большой, гл. 23, л. 102). Како убо
нечестию, вещи не существенней, имети обра з человеческий? —
О т н юд не возможно! Темже яв е есть, я ко отступление несть анти­
христ. И от всех сих в ы ш е р е ч е н н ых с в я т ых о т ец п о в е с т в о в а н ий
познавается , я ко той самый а н т и х р и с т человек будет: р о д и т с я же
не от супружества законнаго, но от ж е ны блудныя д е в и ц ы. Я к о же
бо Х р и с т о с родися от М а р ии П р е ч и с т ыя Д е в ы, тако и п р о т и в н и к
Его, антихрист , родитис я имать п р о т и в о о б р а з н е , от ж е н ы, сквер­
ный д е в и ц ы, от е в р ей сущи. Темже и явствуется, я ко будет он таи-
м и ч и щь ( з а з о р н ы й ), а не сын з а к о н н ы й, и в лепоту н а р и ц а е т с я он
сыном беззаконным, яко и родитс я беззаконно, и яко велия собез-
законнует.
Показахом зде Святым писанием и прочими резонами, яко диа­
вол, и отступление, и нечестие , и ереси не суть антихрист. Подоб­
не и о нововводном имени Исусове и о агньце покажется ниже , яко
и сия несть антихрист. Еще же и о папе римском и о п р о ч их ерети­
ках последовательне во главе 3-й и з ъ я с н и т с я , я ко и сии не суть
а н т и х р и с т и, но его предотечи. Глава 3
О а н т и х р и с т е , о е ж е к а ко м н о з и а н т и х р и с т и ,
и к а ко с у т ь е д и н а н т и х р и с т
Всех убо противников и врагов Христовых, сиречь еретиков, и
царей гонителей и мучителей во Святом писании антихристами
нарицает, ради их еже ко Христу противления : и таковыя антихрис­
ти начашася от времене самаго еже на небеса Христова вознесе­
ния, яже есть сии: Симон волхв и прочий по нем, Арий, Македонии,
Н е с т о р и й и Махмет, турский законодавец. А от царей нечестивых,
гордых же и лютых мучителей, каков бе Н е р о н , Севир, Валериан,
Максимиан, Диоклитиан и п р о ч ии таковии. Сих всех в писании ан­
тихристами нарицает, как еретиков, так и нечестивых гордых царей
и лютых мучителей. О в и и бо злочестивым своим учением рабов
Христовых погубляху, о в ии же мучением за веру Христову убиваху:
и о таковых антихристах глаголет И о а н н Богослов: «Не всякому
духу веруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть, яко мнози л ж и ви
п р о р о цы изыдоша в мир» (1 Ин., 4, 1). И паки глаголет: «Слышасте,
яко антихрист грядет, и ныне антихристи мнози быша» (1 И н . , 2 , 1 8 ).
Мнози убо бяху прежде и н ы не суть в м и р е таковые антихрис­
ти, противницы Христовы, но нам не о тех зде ныне надлежит глаго-
лати: сии бо бяху а н т и х р и с ти т о ч ию уподобительне, свойственне
же и существенне не беша а н т и х р и с т и, но т о к мо предотечи его.
Я к о же бо имя Исус сугубо разсуждается, с и р е ч ь во обществ е и
свойстве. Во обществе же , рекше общие , таковым бо именем не­
ц ыи в Ветхом Законе нарицахуся, якоже Исус Наввин, Исус Сира-
хов, Исус Оседеков и п р о ч и и. В свойстве же . сиречь яко сие имя
Исус свойственно есть Самому Тому Исусу Спасителю и Богу на­
шему, якоже рече ангел: «Родит же Сына, и наречеши имя Ему Исус,
Той бо спасет люди Своя от грех их» (Мф., 1, 21). О н и и же т ри му-
ж ие названи быша Исусами того ради, еже они суть обра з и подо­
бие истиннаго Господа нашего ИсусаХрист а (Большой катихизис , гл. 1). И егда солнце ста глаголом Исуса Наввина , чесо же ради тако
бысть? О б р а з бе Исусов оное имя, того ради сие быст ь (Апостол
толковый, зач. 330, и Маргарит, слово 2-е о с е р а ф и м е х ). И паки:
я к о же имя «Христос» сугубо разсуждается, первое во обществе ,
второе же в свойстве: и во обществе убо таково есть разсуждение,
яко общие сим именем «Христос» нарицахуся православнии царие
яко помазанницы: «христос» бо греческое слово, еже помазанника
знаменует. Сего ради и во И з р а и ли п е р в ый царь Саул нарицаем был
христом от царя Давыда, якоже он рекл к мужем своим: «Не буди
мне ничтоже от Господа, аще сотворю глас сей господину си христу
Господню, еже воздвигнути руку мою нань, я ко христос Господень
есть сей» (1 Царств, 24, 7). И паки ко убившему царя Саула сице
глаголет: «Како не убоялся еси воздвигнути руки своея на христ а
Господня?» (2 Царств , 1, 14). И паки Самуил п р о р о к того же царя
Саула христом нарицает. З р и в книге первых царств главу 12. По­
добне и Давыд нарицается христом, якоже во псалме глаголет: «Ве­
личая спасения царева, и творяи милость христу своему Давыду»
(Псалом 17, 51). И паки чре з того же Давыда Бог глаголет: «Не
прикасайтеся помазанному Моему» (псалом 104,15) — или помазан­
ным Моим, или христом Моим, якоже пише т в других переводах. В
толковании П с а л т ы ри стих сей сказуется о помазанных Аврааме и
Исааце и Иакове, понеже и сии нарицаются пророками и христами,
сиречь помазанниками. Аще же миром и не помазани, но духовне
помазани, занеже и христи нарицаются.
З р и о Христ е Господе: Христос нарицаетс я от помазания, по­
неже то к плоти свойственно. «Коею же речеши хрисмою пома­
зан? Миром воистину несть помазан, но духовное являет помазание,
сиречь Духом помазан, понеже писание тех помазанными наричет, а
в начале в помазании Дух есть, и того ради елей вместо Духа почита­
ется. И нариче т писание помазанными, кои елеем не суть помазани,
глаголя, не прикасайтесь духом Моим, сиречь помазанным Моим, и
во п р о р о ц е х Моих не лукавнуйте. Тогда не бе чин помазания , еже
елеем бывает» (Апостол т о л к о в ы й, л. 225). О таковых христах в
минеи четии 30 ноября в слове поучительном сице писано: «Мнози
убо христи, но вси смерти подлежащий. Авраам христос, но во гро­
бе истле. Исаак такожде бе христос , но кости его во гробе лежат.
Бе Иаков христос , но смерти подлежащ. И Моисей бе христос , но
в коем месте погребен, не вемы. Давыд подобно бе христос, но в
 

Kupava

Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:20
Реакции:0
Баллы:0
Благодарствую,тяжело читается,но стоило того.
 

Kronos4

Well-Known Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:105
Реакции:0
Баллы:0
В книгах бытия не упоминается о Антихристе.Этот персонаж был придуман людьми как противоположенность Христу.Вобще вопрос так же спорный о настоящем имени Дьявола.Зовут по разному но Сатана никаким боком не касаеться зла.Сатан ангел который дважды был наказан печатью молчания.1.Раз на Совете о человечестве имеет ли место быть человеку Сатан сказал что нет.Во второй раз когда человечество развратилось и кровосмешение происходило.Он требовал справедливости и наказание для людей.И вторая печать молчания легла на него.Больше я вобще не встречал имени его.Имя Люцифер переводиться как несущий свет.Все источники указывают на то что Антихрист как таковой персонаж мифический,придуманый.С уважением!
 

Kupava

Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:20
Реакции:0
Баллы:0
Сатанаил упоминается в "Тайной книге Иоанна" как ангел 7 неба который замыслил поставить трон свой над облаками небесными, и пожелал уподобиться Вышнему за что и был изгнан от трона Божия и от устроения небесного.И когда Сатаил умолил Отца,тот дал ему и ангелам его покой на 7 дней с правом пользования и владычеством над нашей землей на срок как поведал Иисус Иоанну "который солнце трижды совершает путь свой, но это не три дня твои" что имелось в виду под этим непонятно
 

Kronos4

Well-Known Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:105
Реакции:0
Баллы:0
Это ещё раз доказывает что различные источники и описания событий не сходяться.
 

Erlik

Well-Known Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:1.072
Реакции:3
Баллы:0
Какой свет несёт Люцифер ?
 

Erlik

Well-Known Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:1.072
Реакции:3
Баллы:0
Благодарю Вас Мастер Unagdomed.
 

Элиза111

Member
Регистрация:8 Авг 2017
Сообщения:20
Реакции:0
Баллы:0
Подскажите пожалуйста, а где можно найти перевод. Прочитала, но много не поняла. Я так понимаю это все упоминания о Люцифере, которые встречаются?
 

sfusion

Well-Known Member
Регистрация:20 Апр 2013
Сообщения:1.713
Реакции:1
Баллы:38
Здравствуйте Учитель, благодарю Вас за интересный материал, много нового, для себя, узнал. С уважением!
 
Divider

Personalize

Сверху Снизу