IPSISSIMUS
Administrator
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:39.263
Реакции:1.393
Баллы:113
ПОВЕСТЬ ДУШЕПОЛЕЗНА О ПРИШЕДШЕМ Б?СЕ НА ПОКАЯНИЕ К ПОЛЗ? ИЖЕ ОТ ВСЕГО СЕРДЦА ХОТЯЩИМЪ ПОКАЯТИСЯ К БОГУ
Б? н?кий от святыхъ старецъ,[1] великъ и прозорливъ, превшед б?совская искушения, ктому ни во что же коварства их вм?няше. Но б? зря чювствене и аггелы, и б?сы, како пекутся о челов?честей жизни, кождо ихъ подвизающеся обращати ихъ ко своей части. Сице же великъ б? в доброд?телех, яко досажати и ругатися ему нечистымъ духомъ, множицею оскорбляти ихъ, и воспоминая т?мъ еже от небесъ извержение и будущее во огни мучение. Т?м же б?си другъ ко другу хваляху старца оного великаго, глаголюще, яко «Никтоже нас см?етъ отнын? приближитися к нему, зане преити ему в великое оно безстрастие, обожився Святымъ Духомъ».
И яко убо сице сим бывшим, единъ от б?совъ глагола ко другому: «Брате Зереферъ, — се бо б? имя б?су тому. — Аще убо покается кто от нас, приимет ли его Богъ в покаяние или ни?» Онъ же к нему отв?ща сице: «То кто се в?сть?» Зереферъ же рече: «Хощеши ли, иду к великому оному старцу искушу его о семъ?» Он же рече: «Иди, но блюди, понеже старецъ прозорливъ есть, еда како уразум?ет твое лукавъство, не восхощетъ вопросити о семъ Бога. Обаче иди, еда како желаемое получиши».
Тогда шед Зереферъ ко старцу и, преобразивъ себе въ челов?ка, начатъ плакати пред нимъ и рыдати. Богъ же, хотя показати, яко ни единаго же отвращается хотящаго покаятися, но вс?хъ приемлетъ притекающих к нему, не прояви старцу сов?тъ б?совъский. Но яко челов?ка сего зряше, а не яко б?са. Глагола к нему старецъ: «Что тако рыдая плачеши, челов?че, сокрушая мою душу своими слезами?» Б?с же рече: «Азъ, отче святый, н?смь челов?къ, но б?с. Якоже множества ради беззаконий моих плачюся». Старецъ же рече: «Что хощеши, да сотворю теб?, брате?» Мн?въ бо старецъ, яко от многаго смирения себе б?са нарекъ — Богу не обьявившу ему бываемаго. И глагола б?съ: «Не о иномъ чесом молю тя, отче святый, разв? еда молиши Бога прил?жно, яко да объявит ти, аще прииметъ диявола в покаяние. Да аще оного прииметъ, то и мене прииметъ, подобна тому д?ла сотворша». Старець же рече: «Якоже хощеши, сотворю, чадо. Обаче иди в дом свой днесь и заутра прииди. И реку ти, что о семъ повелитъ Богъ».
В вечеръ же той возд?въ старецъ преподобн?и свои руц? къ челов?колюбцу Богу показати ему, аще прииметъ диявола, обращающася в покаяние. И абие аггелъ Господень предста ему, яко молнии, и рече к нему: «Сице глаголетъ Господь Богъ твой: “Что молиши о б?с? мою дръжаву? Той бо, лукавствомъ искушая, тебе прииде”». Старецъ же отв?щавъ рече: «Како не яви мн? Господь?» И рече аггелъ: «Да не смутишися о вещи сей. Смотрение н?кое се бываетъ дивно к полз? исполняющимъ. Яко да не отчаются согр?шающии, яко ни единаго отвращается преблагый Богъ приходяща к нему, аще и сам дияволъ приидетъ. Подобне же яко да явится симъ образомъ и б?совъское жесточество и отчаяние. Егда же убо приидетъ к теб?, искушаяй, да не соблазниши его исперва, но рци ему сице: “Да в?си, яко челов?колюбецъ Богъ николиже никогоже не отвращается приходящаго к нему, аще и дияволъ будетъ. И се об?щася и тебе прияти, но аще сохраниши повел?ния от него”. И егда приидетъ к теб? и речет: “Что есть повел?нное мн? от него?” — и рцы к нему: “Сице глаголетъ Господь Богъ: «В?даю тя, кто еси и откуду прииде, искушая. Ты бо еси древняя злоба. Но древняя злоба нова доброд?тель не можетъ быти, навыкнув бо в гордости своей». И како возможеши смиритися в покаяние и обр?сти милость? Но не имаши бо сего отв?та изв?щати в день Судный, яко «Хот?хъ покаятися, и не прият мя Богъ».
Смотри же глаголемых, како хощеши покаяние начати. Сице глаголетъ Господь: «Да совершиши три л?та на едином м?сте стоя, обращъшися къ востоку, нощию и днемъ взывая велиим гласом: “Боже, помилуй мя, древнюю злобу!” — глаголя сего числом 100. И паки другое 100 глаголя: “Боже, помилуй мя, мерзость запуст?ния!”[2] И паки третие 100 такоже глаголя: “Боже, помилуй мя, помраченную прелесть!”» И сия глаголи воздыхая ко Господу беспрестанно. Ибо ты не имаши телеснаго сосуда, яко да трудно не будет теб? и не изнеможеши. Егда же совершиши сия со смиреномудрием, тогда приятъ будеши в первый той чинъ, причтешися со аггелы Божиими. Да аще убо об?щается сице сотворити, приими убо его в покаяние. Но в?мъ, яко древнее зло ново добро быти не можетъ. Напиши же сия посл?дним родомъ, яко да не отчаваются хотящеи покаятися. З?ло убо ув?ряются от сея главизны челов?цы не отчаятися удобь своего спасения». Сия изрекъ аггелъ ко старцу и взыде на небо.
Утру же бывшу, прииде дияволъ и нача издалеча рыдати и плакати, къ старцу же пришедъ и поклонися. Старець же исперва не обличи его, но во ум? своем глаголаше: «Зл? прииде, лживый дияволе, древнее зло, ядовитый змию вселукавый». Таче глагола к нему: «Да в?си, яко молихъ Господа Бога моего, еже об?щах ти. И приемлет тебе в покаяние, аще приимеши, яже мною запов?дает ти державный и всесилный Господь». Б?с же рече: «Что суть еже повел? Богъ сотворити ми?» Старець же отв?щав рече: «Запов?дает теб? Богъ сице: яко да стоиши на едином м?сте 3 л?та, обращъшися къ востоку, взывая день и нощъ: “Боже, помилуй мя, древнюю злобу!” — глаголя сие числом 100. И паки другое 100: “Боже, помилуй мя, запуст?ния мерзость!” И паки то же числом: “Боже, помилуй мя, помраченную прелесть!” И егда сия сотвориши, тогда съпричтешися со аггелы Божиими, якоже и преже».
Зереферъ же лестный онъ покаяния образъ отвергъ, велми возсм?явся и глагола ко старцу: «О калугере![3] Аще бы азъ хот?лъ нарещи себе древнюю злобу, и мерзость запуст?ния, и помраченную прелесть, прежний от нас кто се хотех сотворити и спастися. И нын? древняя злоба азъ не буди то, и кто се глаголетъ? Азъ даждь донын? дивенъ и славенъ б?х, и вси боящеся повинуются мн?. И аз самъ себе нареку мерзости запуст?ние и помраченную прелесть? Никакоже, калугере, ни же! Даждь донын? обладовахъ гр?шными. И нын? паки сотворю себе непотребна? Никако, калугере, не буди то тако в таковое бесчестие себе вложу». Сия рекъ дияволъ и абие невидимъ бысть. Старець же, възставъ, благодаряше Бога, глаголя: «Воистинну глаголалъ еси, Господи, яко древнее зло ново добро быти не можетъ».
Сия же, братие, просто понудихомся на среду привести, яко да навыкнете Владычнее благоутробие. Яко да аще диявола приемлетъ покаявшася, то колми паче челов?кы, за нихже кровь свою пролия. Гр?шен ли еси, покайся. Аще ли ни, то горши б?совъ хощеши мученъ быти в геен? огнен?й: не яко согр?ши — никтоже бо без гр?ха, вси согр?шихомъ — но понеже не восхот? покаятися и умолити Судию преже кончины своея. Якоже бо обрящетъ смерть кождо нас сице и посылаетъ его тамо. Аще умреши без покаяния, работая дияволу многообразными и различными гр?хи, со дияволомъ осудишися в в?чном огни, уготованн? дияволу и аггеломъ его.[4] Аще ли преже кончины отб?гъ гр?ха, Господеви угодиши покаяниемъ и испов?даниемъ, о коликых благъ по конъчин? сподобишися! И блаженьству св?тлыми аггелы вводимъ, ид?же красота неизреченная и присносущное радование съ Безначалным его Отцемъ и с Пресвятым и Благим и Животворящимъ Духом, и нын? и присно и въ в?ки.
Б? н?кий от святыхъ старецъ,[1] великъ и прозорливъ, превшед б?совская искушения, ктому ни во что же коварства их вм?няше. Но б? зря чювствене и аггелы, и б?сы, како пекутся о челов?честей жизни, кождо ихъ подвизающеся обращати ихъ ко своей части. Сице же великъ б? в доброд?телех, яко досажати и ругатися ему нечистымъ духомъ, множицею оскорбляти ихъ, и воспоминая т?мъ еже от небесъ извержение и будущее во огни мучение. Т?м же б?си другъ ко другу хваляху старца оного великаго, глаголюще, яко «Никтоже нас см?етъ отнын? приближитися к нему, зане преити ему в великое оно безстрастие, обожився Святымъ Духомъ».
И яко убо сице сим бывшим, единъ от б?совъ глагола ко другому: «Брате Зереферъ, — се бо б? имя б?су тому. — Аще убо покается кто от нас, приимет ли его Богъ в покаяние или ни?» Онъ же к нему отв?ща сице: «То кто се в?сть?» Зереферъ же рече: «Хощеши ли, иду к великому оному старцу искушу его о семъ?» Он же рече: «Иди, но блюди, понеже старецъ прозорливъ есть, еда како уразум?ет твое лукавъство, не восхощетъ вопросити о семъ Бога. Обаче иди, еда како желаемое получиши».
Тогда шед Зереферъ ко старцу и, преобразивъ себе въ челов?ка, начатъ плакати пред нимъ и рыдати. Богъ же, хотя показати, яко ни единаго же отвращается хотящаго покаятися, но вс?хъ приемлетъ притекающих к нему, не прояви старцу сов?тъ б?совъский. Но яко челов?ка сего зряше, а не яко б?са. Глагола к нему старецъ: «Что тако рыдая плачеши, челов?че, сокрушая мою душу своими слезами?» Б?с же рече: «Азъ, отче святый, н?смь челов?къ, но б?с. Якоже множества ради беззаконий моих плачюся». Старецъ же рече: «Что хощеши, да сотворю теб?, брате?» Мн?въ бо старецъ, яко от многаго смирения себе б?са нарекъ — Богу не обьявившу ему бываемаго. И глагола б?съ: «Не о иномъ чесом молю тя, отче святый, разв? еда молиши Бога прил?жно, яко да объявит ти, аще прииметъ диявола в покаяние. Да аще оного прииметъ, то и мене прииметъ, подобна тому д?ла сотворша». Старець же рече: «Якоже хощеши, сотворю, чадо. Обаче иди в дом свой днесь и заутра прииди. И реку ти, что о семъ повелитъ Богъ».
В вечеръ же той возд?въ старецъ преподобн?и свои руц? къ челов?колюбцу Богу показати ему, аще прииметъ диявола, обращающася в покаяние. И абие аггелъ Господень предста ему, яко молнии, и рече к нему: «Сице глаголетъ Господь Богъ твой: “Что молиши о б?с? мою дръжаву? Той бо, лукавствомъ искушая, тебе прииде”». Старецъ же отв?щавъ рече: «Како не яви мн? Господь?» И рече аггелъ: «Да не смутишися о вещи сей. Смотрение н?кое се бываетъ дивно к полз? исполняющимъ. Яко да не отчаются согр?шающии, яко ни единаго отвращается преблагый Богъ приходяща к нему, аще и сам дияволъ приидетъ. Подобне же яко да явится симъ образомъ и б?совъское жесточество и отчаяние. Егда же убо приидетъ к теб?, искушаяй, да не соблазниши его исперва, но рци ему сице: “Да в?си, яко челов?колюбецъ Богъ николиже никогоже не отвращается приходящаго к нему, аще и дияволъ будетъ. И се об?щася и тебе прияти, но аще сохраниши повел?ния от него”. И егда приидетъ к теб? и речет: “Что есть повел?нное мн? от него?” — и рцы к нему: “Сице глаголетъ Господь Богъ: «В?даю тя, кто еси и откуду прииде, искушая. Ты бо еси древняя злоба. Но древняя злоба нова доброд?тель не можетъ быти, навыкнув бо в гордости своей». И како возможеши смиритися в покаяние и обр?сти милость? Но не имаши бо сего отв?та изв?щати в день Судный, яко «Хот?хъ покаятися, и не прият мя Богъ».
Смотри же глаголемых, како хощеши покаяние начати. Сице глаголетъ Господь: «Да совершиши три л?та на едином м?сте стоя, обращъшися къ востоку, нощию и днемъ взывая велиим гласом: “Боже, помилуй мя, древнюю злобу!” — глаголя сего числом 100. И паки другое 100 глаголя: “Боже, помилуй мя, мерзость запуст?ния!”[2] И паки третие 100 такоже глаголя: “Боже, помилуй мя, помраченную прелесть!”» И сия глаголи воздыхая ко Господу беспрестанно. Ибо ты не имаши телеснаго сосуда, яко да трудно не будет теб? и не изнеможеши. Егда же совершиши сия со смиреномудрием, тогда приятъ будеши в первый той чинъ, причтешися со аггелы Божиими. Да аще убо об?щается сице сотворити, приими убо его в покаяние. Но в?мъ, яко древнее зло ново добро быти не можетъ. Напиши же сия посл?дним родомъ, яко да не отчаваются хотящеи покаятися. З?ло убо ув?ряются от сея главизны челов?цы не отчаятися удобь своего спасения». Сия изрекъ аггелъ ко старцу и взыде на небо.
Утру же бывшу, прииде дияволъ и нача издалеча рыдати и плакати, къ старцу же пришедъ и поклонися. Старець же исперва не обличи его, но во ум? своем глаголаше: «Зл? прииде, лживый дияволе, древнее зло, ядовитый змию вселукавый». Таче глагола к нему: «Да в?си, яко молихъ Господа Бога моего, еже об?щах ти. И приемлет тебе в покаяние, аще приимеши, яже мною запов?дает ти державный и всесилный Господь». Б?с же рече: «Что суть еже повел? Богъ сотворити ми?» Старець же отв?щав рече: «Запов?дает теб? Богъ сице: яко да стоиши на едином м?сте 3 л?та, обращъшися къ востоку, взывая день и нощъ: “Боже, помилуй мя, древнюю злобу!” — глаголя сие числом 100. И паки другое 100: “Боже, помилуй мя, запуст?ния мерзость!” И паки то же числом: “Боже, помилуй мя, помраченную прелесть!” И егда сия сотвориши, тогда съпричтешися со аггелы Божиими, якоже и преже».
Зереферъ же лестный онъ покаяния образъ отвергъ, велми возсм?явся и глагола ко старцу: «О калугере![3] Аще бы азъ хот?лъ нарещи себе древнюю злобу, и мерзость запуст?ния, и помраченную прелесть, прежний от нас кто се хотех сотворити и спастися. И нын? древняя злоба азъ не буди то, и кто се глаголетъ? Азъ даждь донын? дивенъ и славенъ б?х, и вси боящеся повинуются мн?. И аз самъ себе нареку мерзости запуст?ние и помраченную прелесть? Никакоже, калугере, ни же! Даждь донын? обладовахъ гр?шными. И нын? паки сотворю себе непотребна? Никако, калугере, не буди то тако в таковое бесчестие себе вложу». Сия рекъ дияволъ и абие невидимъ бысть. Старець же, възставъ, благодаряше Бога, глаголя: «Воистинну глаголалъ еси, Господи, яко древнее зло ново добро быти не можетъ».
Сия же, братие, просто понудихомся на среду привести, яко да навыкнете Владычнее благоутробие. Яко да аще диявола приемлетъ покаявшася, то колми паче челов?кы, за нихже кровь свою пролия. Гр?шен ли еси, покайся. Аще ли ни, то горши б?совъ хощеши мученъ быти в геен? огнен?й: не яко согр?ши — никтоже бо без гр?ха, вси согр?шихомъ — но понеже не восхот? покаятися и умолити Судию преже кончины своея. Якоже бо обрящетъ смерть кождо нас сице и посылаетъ его тамо. Аще умреши без покаяния, работая дияволу многообразными и различными гр?хи, со дияволомъ осудишися в в?чном огни, уготованн? дияволу и аггеломъ его.[4] Аще ли преже кончины отб?гъ гр?ха, Господеви угодиши покаяниемъ и испов?даниемъ, о коликых благъ по конъчин? сподобишися! И блаженьству св?тлыми аггелы вводимъ, ид?же красота неизреченная и присносущное радование съ Безначалным его Отцемъ и с Пресвятым и Благим и Животворящимъ Духом, и нын? и присно и въ в?ки.