IPSISSIMUS
Administrator
Регистрация:19 Апр 2013
Сообщения:39.263
Реакции:1.392
Баллы:113
А С? О ЗЛЫХ ЖЕНАХ[1]
Что есть зла жена? Око дияволе, торгъ адовъ, скв?рнамъ царь, воевода неправдамъ, стрела сотонина, и уязвляющи многымъ сердце.
Что есть жена? С?ть утворена, прелщающи человекы въ сластех: св?тлымъ убо лицем и высокыма очима намизающи, ланитома склабящися, языкомъ поющи, словесы чарюющи, ризы повлачащи, ногама играющи, д?лы убивающи. Темъ глаголеть: «Въ доброт? женьст?й мнози погыбоша, и от того любы яко огнь възгараеться».
Что есть жена зла? Кладязь смрад?нь, стр?ла съ чемеремь, в?тръ с?в?ръ, день нев?др?нъ, пустота дому, б?шена с*а, неистова коза.
Н?кто вънид? въ богатъ домъ къ вдов? и оженися ею, но бяше зла. И людие хваляху ему, он же рече: «Не нын? хвалит? ми, но егда избуду ея».
Н?кому досажаше жена, кленущи смертию и всеми злобами по вся дни, мужеви же недоум?ющу, чего домыслитися о семь. И присуну к соб? немощь злу и възлегъ ниць, завъпи. Она же нача плакатися по нем. Мужь же въсклонився рече ей: «Почто, оканная, плачеши мене, а по вся дни смертию кл?нущи?» И, въставъ, имъ ю за власы, нача бити ю др?вом и пусти едва живу. Она же оттол? нача не кляти мужа своего.
Н?кому умре жена зла. Он же по мал?х днехъ нача запродавати д?ти ея. Людие же кл?няху его, он же рече: «Боюся, еда како и сии въ матерь будут, да некако възрастъсше, мене продадуть».
Сей рече, плачася по зле жене: «Не сего плачюся, зане умре ми жена, но сего плачюся, аще такова будеть и другая!»
Н?кто посече жену, зане зла б?. Просящу же ему иныя за ся, и рекоша ему: «Како имамъ за тя дати, а ты п?рвую посече!» Онъ же рече: «Аще такова будет другая, то и третию посещи имамъ».
Жены борзее себ? не поимай, не аки господинъ ей будеши, но она аки госпожа ти будеть.
Вид?въ стару жену, мажущеся румянцемь и приникающу въ зерчало, и рече: «Не въ зерчало зри, но въ коръсту!»[2]
Зла кобъ, зла жена: биема — б?ситься, кротима — выситься.
Зваху н?коего на позоръ играния облезиянъ, онъ же рече имъ: «Имамъ дома облезияну — жену злообразну!»
Много помочи б?су въ женьскых клюках.
Устр?лъ бяхъ лва на пути и разбойника на распутьи, обоего сего уб?жах, а злы жены не могох уб?жати.
Суть мужи городы влад?ющи, а женамъ работающе.
Вид?въ писца иконнаго, продающа иконы и много ц?ны хотяща, и рече: «Не много ц?ны хощи, да не вторый Июда будеши, продавый Господа!»
Вид?въ скомраха идуща и рече ему: «Влад?яй над б?сы, гд? ид?ши? Чи къ отцю своему Сотон??»
Н?кто подрученъ б? р?зоимцю. Идущу ему мимо дворъ его, вид? у тына его псы щетину грызуща, и рече: «Обрадовался бых, яко господина дому сего ядять!»
Вид?въ русалкы[3] по граду идуща и рукавома пр?гыбающемъ, и рече: «Се суть муроносице адовы идуть къ отцю своему Сотон?!»
Вид?въ человека толста т?лом и рече: «Сему подобаеть близъ поля жити, да не в?ликъ трудъ будеть вл?кущим т?ло его къ гробу».[4]
Дума женьска не тверда есть, аки храмъ непокровенъ.
Иже не вид?въ, ни слышавъ ничтоже, но самъ замысливъ, что любо не благо молвить, тотъ подобенъ есть псу, на в?тръ лающу.
Слышалъ ли есть: что не благо, то не глаголи въ уши безумнымъ, но съгнои на сердци своемь.
Не мощьно дружбы им?ти волку съ агн?цемъ, тако убогу съ богатым.
Дионисий царь слышавъ гудьца добр? гудуща и порце ему капъ злата. И прииде заутра, прося капи злата, и рече ему царь: «Ты мя обвесели погуд?ниемъ, и азъ теб? — об?щаниемь. И се отиде от мене твое веселие, а от теб? — мое об?щание».
Что есть зла жена? Око дияволе, торгъ адовъ, скв?рнамъ царь, воевода неправдамъ, стрела сотонина, и уязвляющи многымъ сердце.
Что есть жена? С?ть утворена, прелщающи человекы въ сластех: св?тлымъ убо лицем и высокыма очима намизающи, ланитома склабящися, языкомъ поющи, словесы чарюющи, ризы повлачащи, ногама играющи, д?лы убивающи. Темъ глаголеть: «Въ доброт? женьст?й мнози погыбоша, и от того любы яко огнь възгараеться».
Что есть жена зла? Кладязь смрад?нь, стр?ла съ чемеремь, в?тръ с?в?ръ, день нев?др?нъ, пустота дому, б?шена с*а, неистова коза.
Н?кто вънид? въ богатъ домъ къ вдов? и оженися ею, но бяше зла. И людие хваляху ему, он же рече: «Не нын? хвалит? ми, но егда избуду ея».
Н?кому досажаше жена, кленущи смертию и всеми злобами по вся дни, мужеви же недоум?ющу, чего домыслитися о семь. И присуну к соб? немощь злу и възлегъ ниць, завъпи. Она же нача плакатися по нем. Мужь же въсклонився рече ей: «Почто, оканная, плачеши мене, а по вся дни смертию кл?нущи?» И, въставъ, имъ ю за власы, нача бити ю др?вом и пусти едва живу. Она же оттол? нача не кляти мужа своего.
Н?кому умре жена зла. Он же по мал?х днехъ нача запродавати д?ти ея. Людие же кл?няху его, он же рече: «Боюся, еда како и сии въ матерь будут, да некако възрастъсше, мене продадуть».
Сей рече, плачася по зле жене: «Не сего плачюся, зане умре ми жена, но сего плачюся, аще такова будеть и другая!»
Н?кто посече жену, зане зла б?. Просящу же ему иныя за ся, и рекоша ему: «Како имамъ за тя дати, а ты п?рвую посече!» Онъ же рече: «Аще такова будет другая, то и третию посещи имамъ».
Жены борзее себ? не поимай, не аки господинъ ей будеши, но она аки госпожа ти будеть.
Вид?въ стару жену, мажущеся румянцемь и приникающу въ зерчало, и рече: «Не въ зерчало зри, но въ коръсту!»[2]
Зла кобъ, зла жена: биема — б?ситься, кротима — выситься.
Зваху н?коего на позоръ играния облезиянъ, онъ же рече имъ: «Имамъ дома облезияну — жену злообразну!»
Много помочи б?су въ женьскых клюках.
Устр?лъ бяхъ лва на пути и разбойника на распутьи, обоего сего уб?жах, а злы жены не могох уб?жати.
Суть мужи городы влад?ющи, а женамъ работающе.
Вид?въ писца иконнаго, продающа иконы и много ц?ны хотяща, и рече: «Не много ц?ны хощи, да не вторый Июда будеши, продавый Господа!»
Вид?въ скомраха идуща и рече ему: «Влад?яй над б?сы, гд? ид?ши? Чи къ отцю своему Сотон??»
Н?кто подрученъ б? р?зоимцю. Идущу ему мимо дворъ его, вид? у тына его псы щетину грызуща, и рече: «Обрадовался бых, яко господина дому сего ядять!»
Вид?въ русалкы[3] по граду идуща и рукавома пр?гыбающемъ, и рече: «Се суть муроносице адовы идуть къ отцю своему Сотон?!»
Вид?въ человека толста т?лом и рече: «Сему подобаеть близъ поля жити, да не в?ликъ трудъ будеть вл?кущим т?ло его къ гробу».[4]
Дума женьска не тверда есть, аки храмъ непокровенъ.
Иже не вид?въ, ни слышавъ ничтоже, но самъ замысливъ, что любо не благо молвить, тотъ подобенъ есть псу, на в?тръ лающу.
Слышалъ ли есть: что не благо, то не глаголи въ уши безумнымъ, но съгнои на сердци своемь.
Не мощьно дружбы им?ти волку съ агн?цемъ, тако убогу съ богатым.
Дионисий царь слышавъ гудьца добр? гудуща и порце ему капъ злата. И прииде заутра, прося капи злата, и рече ему царь: «Ты мя обвесели погуд?ниемъ, и азъ теб? — об?щаниемь. И се отиде от мене твое веселие, а от теб? — мое об?щание».